با اینجا زنونس همراه باشید با مقاله ی آموزش خوراک مرغ و کرفس رژیمی از مجموعه مقالات آشپزی ما.

برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند انتخاب غذاهای خوش مزه و البته کم کالری بسیار حائز اهمیت است. خوراک مرغ و کرفس رژیمی تنها ۴۵۵ کالری دارد و برای سلامت و زیبایی اندام شما عزیزان مفید است. دستور زیر برای ۲ نفر است متناسب با تعداد افراد می توانید مقادیر ذکر شده را به همین نسبت افزایش دهید.

خوراک مرغ و کرفس رژیمی

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ و کرفس رژیمی

هویج ۳ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
کرفس ۱۵۰ گرم
کدو سبز ۲ عدد
روغن (روغن زیتون) به مقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم

!!! دقت کنید !!!

بهتر است به جای استفاده از وغن برای رژیمی تر شدن غذا از روغن زیتون و یا روغن های گیاهی استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک مرغ و کرفس رژیمی

  • درابتدای کار پیاز را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید، همین که پیاز نرم شد سینه مرغ خرد شده، زردچوبه و فلفل رو هم اضافه کرده و مواد رو با هم تفت دهید.
  • مواد را کمی با هم تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد.
  • کرفس خام خرد شده و ۲ لیوان آب به مواد اضافه کرده و در قابلمه رو هم بگذارید تا مواد با حرارت ملایم
  • وقتی کرفس نیم پز شد هویج خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا هویج هم بپزد.
  • چون کرفس و هویج به ترتیب به زمان های بیشتری برای پخت احتیاج دارند بهتراست ترتیب اضافه کردن سبزیجات به خوراک رو رعایت کنید تا سبزیجات وا نروند. در آخرین مرحله کدو خرد شده، نمک، زعفرون و آبلیمو رو به خوراک اضافه کنیدو اجازه دهیدتا کدو هم بپزد و خوراک جا بیفتد.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: