استفاده از غذاها ی رژیمی می تواند در روند لاغری به شما کمک بسیاری کند. اصولا غذاهای رژیمی غذاهای خوش مزه و مطلوبی نیستند ولی در این مقاله ی اینجا زنونس قصد داریم چند غذای رژیمی خوش مزه و کم کالری را به شما پیشنهاد کنیم تا هم از خوردن غذاها لذت ببرید و هم به روند لاغری تان سرعت ببخشید.

 

ماهی سالمون کبابی به همراه سبزیجات و سالاد

استفاده از ماهی کبابی یا پخته شده برای لاغری ایده ی مناسبی است زیرا هم کم کالری هستند هم شما را مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. هم چنین استفاده از ماهی های روغنی مانند تون ، سالمون و ساردین به علت داشتن چربی سبب سلامتی پوست و موی شما می شوند. برای طعم دهی به ماهی می توانید از سبزیجات معطر مانند رزماری، شوید، پونه، آویشن و جعفری بهره ببرید.

بهتر است این غذا را به صورت کبابی همراه سالاد و یا سبزیجات ساده سرو کنید.

ماهی-سالمون-کبابی

 

پیتزا با نان ذرت

اگر طرفدار پخت و پز ایتالیایی و پیتزا هستید می توانید این غذا را در لیست منوی غذاهای رژیمی خود قرار دهید. در این نوع پیتزا از نان ذرت و پنیر کم چرب استفاده کنید. هم چنین می توانید نان ذرت را با نان پیتزای کم کالری جایگزین کنید. به جای سوسیس و کالباس از سویا استفاده کنید .

مواد پیتزا میتواند شامل  قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت، زیتون، سبزیجات و … باشد . این مواد را روی نان پیتزا به همراه پنیر کم کالری بریزید و در فر قرار دهید و بگذارید تا پنیر کاملا ذوب شود. حال پیتزای رژیمی شما حاضر است و می توانید آن را سرو کنید .

 

املت توسکانی

این غذا ،غذایی ساده و کم کالری مناسب کاهش وزن است.

این غذا شامل تخم مرغ ، گوجه فرنگی ، روغن زیتون ، پیاز و نمک و فلفل است.

برای تهیه آن ابتدا پیاز ها را در روغن زیتون  سرخ کنید و سپس گوجه ها را اضافه کنید و صبر کنید تا آب آنها کاملا بخار شود و سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و چاشنی ها را بیفزایید .

در واقع املت توسکانی همان املت معمولی است که در آن به جای روغن معمولی از روغن زیتون استفاده می کنید.

املت-توسکانی

 

بوریتوی صبحانه سفیده تخم مرغ

این نوع صبحانه حاوی مقدار زیادی پروتئین است. برای تهیه این غذا تعدادی تخم مرغ بردارید و زرده و سفیده ی آن ها را از هم جدا کنید و با کمی گوشت کم چربی مانند مرغ یا گوشت بو قلمون مخلوط کنید . به جای گوشت نیز می توانید از لوبیا ، سبزی تازه ، پنیر کم چرب و یک قاشق سس سالسا استفاده کنید .

برای نان هم از یک نان گندم و کم کالری استفاده کنید .

بوریتو

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: