اکثر خانم ها در دوره ی بارداری نمی توانند خواب راحتی داشته باشند و ممکن است که به سختی بخوابند و یا در طول شب چندین بار از خواب بیدار شوند. از این رو خواب یک مشکل اساسی برای خانم های باردار محسوب می شود. در این مقاله اینجا زنونس می خواهیم به شما نکات خواب راحت در دوران بارداری را به شما آموزش دهیم.

 

نکات خواب راحت در دوران بارداری

تکرر ادرار در طول شب

تکرر ادرار یکی از علل شایع برای بد خوابی در دوران بارداری است و با بالا رفتن ماه های بارداری و افزایش وزن جنین و فشار به مثانه تعداد دفعات دستشویی رفتن افزایش می یابد. در این دوران مجبورید از مایعات بسیار استفاده کنید ولی می توانید در ساعات نزدیک به خوابتان مصرف مایعات را کاهش دهید.

 

فرم ایده آل برای خواب

در دوران بارداری امکان خوابیدن بر روی شکم یا بر روی کمر را ندارید. (طاق باز و دمر) تنها چاره ی شما خوابیدن بر روی پهلو هاست . برای اینکه در این مدل خواب ، خواب راحت تری را تجربه کنید به شما پیشنهاد می کنیم که در بین زانوهایتان بالشت کوچکی قرار دهید که این کار به حمایت از بخش های پایینی کمر کمک می کند. هم چنین می توانید از بالشت های مخصوص بارداری استفاده کنید که به فرم بدن شما در می آیند. برخی از پزشکان نیز توصیه می کنند که دور خودتان را پر از بالشت کنید و به حالت لم داده استراحت کنید.

 

تحرک جنین در طول شب

تحرک جنین سبب می شود که در طول شب چندین بار از خواب بیدار شوید ولی این موضوع قابل حل نیست و نشانه ی سلامت شماست.

اما جنین نیز به استراحت نیاز دارد و در ساعاتی تحرکش کاهش می یابد. این ساعات را غنیمت بشمارید و در این ساعات چرت کوتاه را از دست ندهید.

 

نکات کلی جهت خواب بهتر

سعی کنید قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید.

مصرف کافئین را قطع کنید.

ورزش روزانه و منظم را فراموش نکنید. پیاده روی یک انتخاب مناسب برای خانم های باردار است.

از مصرف دارو برای خواب بهتر خودداری کنید مگر با تجویز پزشک متخصص.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: