مراقبت از پوست وموی برای خانم ها بسیار مهم است با اینجا زنونس همراه باشید با بررسی راه های مقابله با پیر شدن زودهنگام پوست از مجموعه مقالات پزشکی زنان.

پیر شدن زودهنگام پوست

اگر حس می‌کنید پوست صورت شما نسبت به سنتان پیرتر است شاید مقصر اصلی خودتان هستید، مقاله راه های مقابله با پیر شدن زودهنگام پوست را بخوانید تا با عادت های بدی که باعث پیر شدن زودهنگام پوست  می‌شود آشنا شوید. همچنین اگر میخواهید از این اتفاق پیشگیری کنید نیز با بررسی راه های مقابله با پیر شدن زودهنگام پوست با اینجا زنونس همراه باشید.

راه های مقابله با پیر شدن زودهنگام پوست

با اینجا زنونس همراه باشید با بررسی عادت ها و کارهایی که باعث می‌شود شادابی پوست خود  را  از دست دهید.

مصرف بیشتر چربی در صورت نیاز

در حالت طبیعی مصرف زیاد چربی توصیه نمی‌شود. اما اگر پوست شما خشک و پوسته پوسته است و از طرفی از مصرف چربی پرهیز می‌کنید، این دو می‌تواند با هم مرتبط باشد. غشای سلول از جمله سلول‌های پوست از چربی‌های اشباع شده ترکیب شده است و چربی‌هایی مانند امگا-۳ و امگا-۶ برای بدن ضروری است.

مصرف حداقل ۳ نوع چربی از جمله روغن نارگیل، روغن شاهدانه و چیا که گیاهی یک ساله و از جنس مریم گلی و خانواده نعناعیان است، توصیه شده است. دانه چیا و شاهدانه علاوه بر امگا۳ و امگا۶ مقداری فیبر و پروتئین نیز دارد.

جلوگیری از نامتعادل شدن هورمون‌ها

هنگام قاعدگی یا یائسگی اگر به طور منظم به خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند بپردازید، ترشح هورمون انسولین تحریک می‌شود و التهاب در بدن افزایش می‌یابد که این امر به ظهور خط‌های بیشتر روی پوست منجر می‌شود و باعث پیر شدن زودهنگام پوست می‌شود.
برای بازگرداندن تعادل هورمون‌ها، از مصرف زیاد قند و چربی بپرهیزید و به خوردن غذاهای تازه روبیاورید.

منظم کردن برنامه خواب

روند جوان‌سازی سلولی در خواب طی می‌شود و با کم‌خوابی این روند مختل می‌شود. علاوه بر آن تولید هورمون گرسنگی (گرلین) نیز افزایش پیدا می‌کند. خواب کمتر از ۶ ساعت باعث افزایش گرلین می‌شود و فرد گرسنه‌تر از خواب بیدار می‌شود. گرلین میل فرد را برای مصرف کربوهیدرات افزایش می‌دهد همان طور که ذکر شد مصرف کربوهیدرات باعث پیر شدن زودهنگام پوست می‌شود.
اگر در خوابیدن مشکل دارید قبل از خواب ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام دهید تا ذهن آرام شود و ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کنید تا سریع‌تر و طولانی‌تر بخوابید.

کاهش استرس

‏هنگام داشتن استرس، بدن مواد مغذی مختلف از جمله منیزیم و ویتامین C را برای ایجاد هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین مصرف می‌کند تا بتوان استرس را تحمل کرد، منیزیم و ویتامین C برای ترمیم سلول های پوستی نیز لازم است.
اگر استرس دارید، ویتامین C، منیزیم و ویتامین B کمپلکس را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود مقاله کاهش چین و چروک صورت با رازیانه را نیز مطالعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: