injazanoonas | اینجا زنونس

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

برای رهایی از مشکل درد نوک سینه در دوران شیردهی، با ما در بخش مادران سایت اینجا زنونس با مطلبی جامع درباره ی روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی همراه باشید.


روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

۸ روش برای رهایی از درد نوک سینه در دوران شیردهی عبارتند از:

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

۱) خارج کردن درست سینه از دهان نوزاد

شما می توانید برای خارج کردن درست سینه از دهان نوزاد کارهای زیر را انجام دهید.

  • قبل از خارج کردن نوک سینه از دهان نوزاد، صبر کنید تا مکیدن نوزاد قطع شود. زیرا خارج کردن نوک سینه در حالی نوزاد در حال مکیدن است موجب سایش و درد در نوک سینه می شود.
  • برای قطع کردن مکیدن نوزاد کافی است به آرامی انگشت خود را بین سینه و لثه‌ های او قرار دهید تا مکش قطع شود، سپس به آرامی سینه ی خود را از دهان نوزاد بیرون بکشید.

۲) درمان چسبندگی زبان نوزاد

اگر نوزادی مبتلا به چسبندگی زبان به کف دهان باشد، موجب آسیب دیدن و درد نوک سینه در دوران شیردهی می‌ شود. این عارضه توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود و برای درمان آن از جراحی استفاده می شود.

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

۳) استفاده از پد‌های هیدروژل

پد‌های هیدروژل می‌ تواند درد نوک سینه را تسکین دهد.

  • پد‌های هیدروژل را می‌ توانید در دمای اتاق استفاده کنید و یا آن‌ ها را در یخچال قرار دهید تا خنک‌ تر شوند.
  • پد‌های هیدروژل همچنین از چسبیدن نوک سینه ها به پارچه سینه بند جلوگیری می‌ کنند.
  • استفاده پد‌های هیدروژل در مواردی که نوک سینه دارای ترک یا زخم باشد، مفید و کاربردی است.

۴) استفاده از حلقه دندان‌ گیر

اگر نوزاد شما بیش از سه ماه سن دارد و شما به صورت ناگهانی دچار درد و زخم نوک سینه در زمان شیردهی می‌ شوید، به احتمال زیاد دندان های نوزاد شما در حال رشد است. شما می توانید با استفاده از یک حلقه دندان‌ گیر به نوزاد خود کمک کنید تا خارش لثه هایش را به کمک آن تسکین دهد.

روش های رهایی از درد نوک سینه در شیردهی

۵) مرطوب نگه داشتن نوک سینه

علاوه بر تمیز و خشک نگه داشتن نوک سینه، مرطوب کردن آن نیز لازم است. پوست نوک سینه بسیار حساس و نازک است و به دلیل خشکی ناشی از شیردهی، ترک خورده و خون ریزی می‌ کند. انواع مختلفی از کرم‌ های نوک سینه در داروخانه ها موجود است. اما نکته قابل توجه، استفاده از کرم های مناسب برای نوزادان می باشد. برای استفاده از کرم، لازم است تا نوک سینه را با آب شستشو داده و خشک کنید و سپس کرم را بر روی نواحی مورد نظر بمالید. کرم را دقیقا پس از اتمام یک دوره شیردهی استفاده کنید تا در فاصله بین دو دوره شیردهی، کرم فرصت کافی برای جذب را داشته باشد.

۶) تنظیم موقعیت بدن در زمان شیردهی

وضعیت بدن و نحوه ی نگه داشتن نوزاد در زمان شیردهی، بر نحوه ی شیر خوردن او تاثیر گذارد است. شما می توانید موقعیت‌ های مختلف برای شیردهی را امتحان کرده و مناسب ترین آن را انتخاب کنید. مناسب ترین حالت زمانی است که صورت نوزاد موازی با سینه قرار می‌ گیرد و شکم نوزاد با بدن شما در تماس خواهد بود.

استفاده از کمپرس سرد

۷) استفاده از کمپرس گرم

منافذ ریزی روی نوک سینه وجود دارد که شیر از آن‌ ها جاری می‌ شود. گاهی مواقع یک تاول کوچک زرد یا سفید به نام حباب شیر روی نوک سینه ظاهر می‌ شود که موجب مسدود شدن منافذ خروج شیر می شوند. این تاول‌ ها معمولا به خودی خود بهبود می یابند و نیاز به درمان خاصی ندارند. استفاده از کمپرس گرم و سپس فشردن سینه برای خروج شیر نیز موجب باز شدن منافذ خروج شیر می‌ شود.

۸) استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد با کاهش تورم منجر به آرام شدن درد نوک سینه در دوران شیردهی می‌ شود. برای استفاده از کمپرس سرد رعایت موارد زیر الزامی است.

  • هرگز بسته یخ را به صورت مستقیم روی پوست بدن خود قرار ندهید. بسته را درون یک پارچه ی تمیز بپیچید و روی سینه ی خود قرار دهید.
  • کمپرس سرد را در هر مرحله استفاده به مدت چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بردارید.
  • استفاده از کمپرس سرد را برای چند ساعت انجام دهید تا زمانی که تورم نوک سینه کاهش یابد.

سپیده
کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، عاشق دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر و فعالیت در زمینه های طراحی وب، تولید محتوا، محتوا گذاری، ترجمه، سئو، دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ و آشنا با ابزار های گوگل مانند Google Analytics، Google trend و Google AdWords

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *