injazanoonas | اینجا زنونس

سلولیت چیست؟ و راه درمان آن با ورزش

سلولیت چیست؟ و راه درمان آن با ورزش

سلولیت چیست؟ و راه درمان آن با ورزش

با سلولیت چیست؟ و راه درمان آن با ورزش در بخش تناسب اندام سایت اینجا زنونس همراه ما باشید. سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی از بدن مانند کشاله های ران، شکم و باسن اطلاق می شود. سلولیت بیشتر در میان زنان نوجوان و بزرگسال رایج است.

سلولیت چیست؟

سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی از بدن مانند کشاله های ران، شکم و باسن اطلاق می شود. سلولیت بیشتر در میان زنان نوجوان و بزرگسال رایج است.

سلولیت یک بیماری محسوب نمی شود و عوارض بدی برای بدن ایجاد نمی کند اما می تواند ظاهری نا زیبا ایجاد کند.

بیشتر تبلیغات مربوط به درمان سلولیت شامل ماساژ یا کرم های ضد سلولیت موثر نیستند و تدبیر به سزایی در درمان سلولیت ندارند. محققان در پی یافتن راه هایی برای درمان سلولیت می باشند. شما می توانید با به کار بستن راهکارهایی ظاهر سلولیت را کمی بهبود بخشید.

نشانه های سلولیت

سلولیت در واقع همان ناهمواری های موجود بر سطح پوست است که گاهی ظاهر بافت مبتلا به سلولیت را به بافت حفره دار پنیری یا پوست پرتقالی نسبت می دهند.

سلولیت خفیف تنها زمانی قابل مشاهده است که پوست قسمتی از بدن از اطراف فشار داده شود. سلولیت های شدیدتر باعث می شود پوست به صورت ناصاف و دارای فرورفتگی و برآمدگی دیده شود. سلولیت معمولاً نواحی ران و باسن را در گیر می کند اما ممکن است در سینه ها، شکم و بازوها هم ایجاد شود.

علت به وجود آمدن سلولیت

سلولیت در اثر اختلال در رشته های اتصال دهنده ای که بین بافت چربی قرار گرفته اند و پوست را به ماهیچه های زیرین اتصال می دهند رخ می دهد. در واقع زمانی که سلولهای چربی بزرگ و انباشته می شوند پوست را به خارج هل می دهند، در حالی که رشته های محکم اتصال دهنده، پوست را به داخل می کشند و این حالت باعث به وجود آمدن برآمدگی و فرورفتگی در پوست می شود.

کاهش سلولیت با ورزش

کاهش سلولیت راه های مختلفی دارد که یکی از مفید ترین آنها ورزش است.با ما با حرکت های ورزشی برای کاهش سلولیت همراه باشید.

بالا بردن پا و حرکت پروانه

عضلات شکم و پا را منقبض کنید. 

بازوها کنار بدن روی زمین باشند. 

به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را به سمت سقف بالا ببرید کف پا را به سمت هم آورده و همزمان زانوها را هم کنید. هر هر حالت ۴ تا ۵ ثانیه مکث کنید.

تکرار : ۱۵ تا ۲۰ بار

این ورزش روی وسط پا، بخش داخلی ران، باسن و شکم کار می کند. انعطاف پذیری شما را بهبود داده و به از بین بردن چربی پا و باسن کمک می کند.

جمع کردن زانو در شکم

روی زمین دراز بکشید. 

پاها را بالا آورده، زانوها را به سمت سینه خم کنید. 

از زیر زانو پاهایتان را با دست بگیرید و به سمت سنیه کمی بکشید و به مدت ۴ تا ۵ ثانیه مکث کنیدو به حالت اول باز گردید.

تکرار ۱۰ – ۱۵ بار

این ورزش باعث کشش و تقویت عضلات باسن و کف لگن می شود.

حرکت پل تک پا

به پشت دراز بکشید زانوها را خم کرده به اندازه عرض باسن از هم جدا بگذارید. کف پا روی زمین باشد و بازوها کنار بدن. 

پای چپ را دراز کنید. 

همزمان باسن را مانند حرکت پل با فشار پای راست که خمیده است بالا بیاورید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به آرامی باسن را روی زمین بگذارید.

تکرار : ۸ تا ۱۲ بار

حرکت پل با یک پا باعث تقویت عضلات ران و باسن شده و به پایین تنه فرم می دهد.

نشستن با دیوار

به دیوار تکیه دهید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و به اندازه دو قدم از دیوار دور کنید. 

زانوها را ۹۰ درجه خم  کرده و همزمان پشتتان را روی دیوار به سمت پایی سر بدهید. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به همین حالت بمانید و سپس پاها را صاف کنید.

تکرار : ۱۰ بار

این حرکت به چربی سوزی و تناسب اندام و کاهش ظاهر سلولیت های ران و باسن کمک میک ند.

لانژ از پهلو

بایستید، پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. انگشتان پا رو به جلو باشد. 

قدمی بزگ به سمت راست بردارید و به آرامی وزن بدن را همزمان با خم کردن زانو به سمت راست منتقل کنید تا زمانی که زاویه زانو ۹۰ درجه شود. پای چپ را صاف نگه دارید. به حالت اول باز گردید.

تکرار : ۸ تا ۱۲ بار

لانژ از پهلو عضلات چهار سر ران، باسن و داخل ران و بیرون ران را هدف قرار می دهد که به تناسب اندام ایین تنه و بهبود گردش خون کمک می کند.

داگ اسپلیت داون وارد

کف دست و پاها را روی زمین با فاصله عرض شانه از هم بگذارید و باسن به بالا و سمت سقف به طوری که پاها و شکم تقریبا زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند. پای راست را به سمت بالا ببرید به طوری که در راستای بالاتنه قرار بگیرد. بعد از بازدم به حالت اولیه باز گردید.

تکرار : ۸ تا ۱۰ بار

این حرکت به باز شدن باسن کمک می کند، باعث کشش عضلات ران و شکم می شود.

چرخش یک پا

به پشت دراز بکشید و دست ها را کنار بدن قرار دهید. 

پای چپ را صاف روی زمین نگه دارید و پای راست را به سمت سقف بالا ببرید. 

با پای راستتان یک دایره در فضا رسم کنیم. دوباره در جهت عکس هم به صورت دایره ای پار ا حرکت دهید.

تکرار: ۵ تا ۸ بار

این حرکت باعث تقویت بخخش میانی بدن و عضلات کف لگن می شود. همچنین عضلات چهار سر ران و همسترینگ را تقویت می کند.

حرکت کالم شل

به سمت چپ دراز بکشید و زانوها را ۴۵ درجه روی زمین به جلو خم کنید. دست چپ را به بالا خم کرده سرتان را روی کف دست چپ بگذارید و دست راست را جلو روی زمین بگذارید تا تعدلتان حفظ شود. زانوی راست را بالا برده و پایین بیاورید.

تکرار : ۲۰ بار

این حرکت روی باسن، کف لگن و ران ها فشار می آورد و فشار روی کمر را کاهش می دهد.

کیک بک

چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و دستها و پاها را به اندازه شانه از هم با فاصله بگذارید. 

پای چپ را همانطور که زانو ۹۰ دره خم شده بالا بیاورید تا به موازات زمین قرار بگیرد. ۵ ثانیه مکث کنید و به حالت اول باز گردید.

تکرار : ۱۰ بار

این حرکت روی عضلات چهار سر ران و باسن فشار می آورد و باعث خوش فرم شدن پایین تنه می شود.

پلی اسکات

بایستید پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. انگشتان پا به سمت زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرند. 

پشتتان صاف و شکم نقبض باشد. زانو ها را هم کنید تا زمانی که ران ها به موازات زمین قرار بگیرند. ۴ ثانیه مکث کنید و به حالت اول بازگردید.

تکرار : ۱۰ تا ۱۵ بار

این حرکت یکی از موثرترین حرکات برای کاهش سلولیت است و تقریبا تمام باسن، عضلات همسترینگ و چهار سر ران و داخل ران را هدف قرار می دهد.

لانژ به جلو

بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید دستها را کنار بدن قرار بدهید. 

با پای راست یک قدم بزرگ به جلو بردارید و همزمان دست چپ را به جلو و دست راست را به عقب ببرید. ران پای راست باید به موازات سطح زمین قرار بگیرد. زاویه هر دو زانو باید ۹۰ درجه باشد. ۵ ثانیه مکث کرده به حالت اول بازگردید.

تکرار : ۱۲ تا ۱۵ بار

لانژ پایین تنه را فرم می دهد و عضلات پا را تقویت کرده و سلولیت را کاهش می دهد.






سپاس از همراهی شما با سایت اینجازنونس !
خوشحال میشیم نظراتتون رو در مورد این مطلب با ما به اشتراک بذارید.


زهرا میرزائی
زهرا میرزائی
دانشجوی رشته ی کامپیوتر دانشگاه تهران سابقه ی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا ... علاقمند به طراحی سایت و گرافیک و کار با نرم افزار های کامپیوتری...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *