injazanoonas | اینجا زنونس

نکاتی برای گفت و گوی در قرار اول

نکاتی برای گفت و گوی در قرار اول

نکاتی برای گفت و گوی در قرار اول

برای داشتن یک گفت و گو عالی در قرار اول، پیشنهاد می کنیم با ما در بخش روانشناسی وب سایت اینجا زنونس با مقاله ای درباره ی “نکاتی برای گفت و گوی در قرار اول” همراه باشید.


نکاتی برای گفت و گوی در قرار اول

برای شروع یک رابطه جدید، رفتن به سر قرار اول کار چندان سختی نیست. تنها نکته اصلی اولین صحبت و گفت و گویی است که شکل می گیرد. سوالاتی که می پرسید و حرف هایی که می زنید عواملی خواهند بود که تعیین می کنند آیا قرار ملاقات تان به رابطه ای رمانتیک تبدیل خواهد شد یا نه. در ادامه این مقاله با ۱۲ نکته مهم آشنا می شوید که رعایت آن ها موجب می شود در قرار اول ملاقات، مکالمه مطلوبی داشته باشید.

۱) اعتراف کنید که استرس دارید

احتمال این که طرف مقابل تان هم استرس داشته باشد بسیار زیاد است؛ بنابراین گفتن این که استرس دارید به کاهش فشار روانی او نیز کمک شایانی می کند. صداقت اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا هم استرس شما و هم طرف مقابل تان به حد چشمگیری کاهش یابد. فقط سعی کنید از موضوع اصلی که شناخت همدیگر است دور نشوید. اگر به طرف مقابل، فرصت شناخت خودتان را ندهید ممکن است دیگر راجع به این موضوع چیزی از شما نپرسد.

۲) هرگز در صحبت های خود دروغ نگویید

پنهان کردن حقیقت، حتی اگر به میزان اندکی هم باشد، معنایش این است که دارید رابطه را با دروغ شروع می کنید. بنا به عقیده مشاورین، وقتی می خواهیم دوستمان داشته باشند ممکن است حقیقت را پنهان کنیم، یا طور دیگری جلوه دهیم و حرفی بزنیم که خودمان را موجه تر جلوه دهیم. اما اگر رابطه تان را با این فرد ادامه دهید حقیقت بالاخره نمایان خواهد شد.

۳) سوال پرسیدن را فراموش نکنید

صحبت کردن باید میان هر دوی شما صورت گیرد. اگر از طرف مقابل تان سوال نپرسید و فقط راجع به خودتان صحبت کنید این طور به نظر می رسید که یا جذب او نشده اید، یا خودشیفته اید و یا هر دو. سوال پرسیدن نشان از علاقمندی شما به طرف مقابل است. اگر خجالت می کشید یا نمی دانید چه بپرسید، قبل از رفتن به سر قرار ملاقات، راجع به موضوعاتی که می خواهید بپرسید فکر کنید.

۴) بهتر است از علایقش سوال بپرسید

آیا کسی وجود دارد که دوست نداشته باشد راجع به غذا، سرگرمی یا تیم ورزشی مورد علاقه اش صحبت کند؟ سوال پرسیدن از طرف مقابل، راجع به این مسائل مکالمه را شاد و باطراوت نگه می دارد. اگر هر دوی شما بستنی وانیلی با تکه های شکلات را دوست دارید، ممکن است همین دلیلی برای ادامه قرارهایتان شود.

۵) هرگز مسائل خصوصی خود را فاش نکنید

درست است که باید رک و صمیمی باشید، اما طوری هم نباشد که قرارتان به یک جلسه روان درمانی تبدیل شود. یکی از مشاوران رابطه معتقد است که می بایست کم کم راجع به خودتان شروع به گفت و گو کنید؛ یادتان باشد خیلی زود صمیمی نشوید. بگذارید طرف تان کمی از خودش بگوید، بعد نوبت شما است که کمی راجع به خودتان بگویید.

۶) هرگز بحث های سیاسی نکنید

می گویند سر میز غذا هیچ وقت نباید راجع به دو چیز صحبت کرد: دین و سیاست.

این در مورد اولین قرار هم صدق می کند. اگر نظرات یا اعتقادات افراطی دارید، ممکن است به راحتی هیجان زده شوید و به طرفداری از نظرات و اعتقادات خود بپردازید. البته برای داشتن یک رابطه سالم و بلند مدت توجه به دیدگاه طرف مقابل اهمیت زیادی دارد. اما برای مطرح کردن این گونه مسائل، چند جلسه ای صبر کنید و بعد وارد بحث های سیاسی شوید.

۷) بهتر است در گفت و گو صریح باشید

اگر فرد مقابل تان کاری انجام می دهد که باعث ناراحتی تان می شود، مثلا به گارسن بی احترامی می کند یا حرف های نیشدار می زند، آن را درون خود نگه ندارید و مطرح کنید. قرار گذاشتن برای این است که کسی که مناسب تان است را پیدا کنید، نه این که با رفتار بد طرف شکنجه شوید.

۸) هرگز راجع به خودتان صحبت منفی نکنید

فروتنی جذاب است؛ اما اعتماد به نفس پایین اصلا جذاب نیست. نیازی نیست در قرار اول به تمام ویژگی های منفی و ایراداتی که دارید اشاره کنید. گفتن این که استرس دارید ایرادی ندارد، اما مسخره کردن خودتان و این که بگویید چقدر در دوستی ها افتضاح هستید تا حد زیادی باعث دلسردی طرف مقابل تان شده و علاقه و انگیزه ای که دارد را در او می کشد.

چند اشتباه در قرار اول هیچ اشکالی ندارد. همه می دانند قرارهای اول سخت هستند و گاهی اوقات حتی عجیب و غریب هم می شوند. اما با دانستن نکاتی که گفتیم و تمرکز روی شناخت طرف مقابل، خواهید دید چقدر روند مکالمه تان روان و آسان خواهد شد.

 9) هرگز سعی نکنید روی او را کم کنید

وقتی طرف مقابل از اولین سفرش به لندن صحبت می کند، سعی نکنید فورا از سفرهای متعدد خود به کشورهای اروپایی و رفتن به هر کدام سه بار در سال تعریف کنید. هیچ کس دوست ندارد احساس کند کاری که انجام داده کم ارزش و ناکافی بوده است. در عوض رفتار محترمانه ای داشته باشید و از خاطراتش با روی باز استقبال کنید. فرصت ها و تجارب هر کس از دیگری متفاوت است.

۱۰) در مورد تاریخ ملاقات بعدی در قرار اول سوال نپرسید

ممکن است بخواهید به قرار بعدی تان فکر کنید، اما این را بدانید که هنوز در قرار اول به سر می برید. پس فعلا جایی نروید و همین جا بمانید. به عقیده یکی از مشاورین رابطه، اگر نگران هستید که بعد از قرار اول چه اتفاقی خواهد افتاد، احتمال این قضیه وجود دارد که دچار استرس شده و محتاج و نیازمند طرف مقابل به نظر برسید؛ در این صورت احتمالا بیش تر تلاش خواهید کرد تا او را تحت تاثیر قرار دهید. پس بهتر است فعلا در قراری که در آن هستید بمانید.

۱۱) راجع به شغل او سوال کنید، نه میزان حقوقش!

صحبت کردن راجع به کار و مسائل شغلی ایرادی ندارد؛ اما چه احساسی به شما دست می دهد اگر کسی بپرسد “چقدر حقوق می گیری؟ ” یا “خونه برای خودته؟ ” یا “مدل ماشینت چیه؟ “. این قبیل سوالات این حس را القا می کنند که فرد بیش تر به دنبال این است که چقدر پول قرار است برایش خرج کنید.

۱۲) در مورد روابط گذشته صحبت کنید، اما زیاده روی نکنید!

اگر او از شما درباره رابطه های گذشته تان سوال نپرسید، سعی کنید شما هم در این باره چیزی نگویید. نتایج یک نظر خواهی از افراد مختلف، نشان می دهد نیمی از افراد مجرد معتقدند درباره روابط گذشته شان، از جمله جدایی که اخیرا داشته اند، نباید در قرار اول صحبتی شود؛ مگر بعد از چند هفته و چند قرار بعدی.


امیدواریم موارد ذکر شده در بالا برای شما مفید و کاربردی باشد و از این که تا پایان این مطلب از سایت اینجا زنونس با ما همراه شدید از شما سپاس گذاریم، برای خواندن سایر مطالب بخش روانشناسی همراه ما باشید.


سپیده
کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، عاشق دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر و فعالیت در زمینه های طراحی وب، تولید محتوا، محتوا گذاری، ترجمه، سئو، دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ و آشنا با ابزار های گوگل مانند Google Analytics، Google trend و Google AdWords

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *