injazanoonas | اینجا زنونس

هرگز این پیام ها را بعد از قرار اول نفرستید

هرگز این پیام ها را بعد از قرار اول نفرستید

هرگز این پیام ها را بعد از قرار اول نفرستید

با ما در بخش روانشناسی وب سایت اینجا زنونس با مقاله ای درباره ی “هرگز این پیام ها را بعد از قرار اول نفرستید” همراه باشید.


هرگز این پیام ها را بعد از قرار اول نفرستید

اگر بعد از قرار اول به طرف مقابلتان علاقمند شده‌ اید، فرستادن پیام‌ های متنی بسیار مهم می‌ شود زیرا هیچ زبان بدن یا آهنگی در آن‌ ها وجود ندارد تا مانع برداشت منفی طرف مقابل از پیام شما شود. برای جلوگیری از بروز اشتباه قصد داریم تا شما را با پیام های ممنوعه یا به عبارتی پیام هایی که که نباید پس از قرار اولتان بفرستید آشنا کنیم.

۱) پیام “چطوری؟”

این عبارتی است که ممکن است از کارمند بانک، گارسن یا مادربزرگتان نیز بشنوید: “چطوری؟”. این واژه معنای خیلی خاصی ندارد و نشان نمی‌ دهد که به ادامه گفت گو با طرف مقابل علاقمند هستید، پس آن را ارسال نکنید. طرف مقابل هنوز می‌ خواهد شما و شخصیت خارق‌ العاده‌ تان را بشناسد و وقتی که یک عبارت کلیشه‌ ای مانند این می‌ فرستید باعث می‌ شود که بسیار خسته کننده و غیرجذاب به نظر برسید.

در این مورد بهتر است کمی از حس شوخ طبعی خود کمک کرده و یک ارتباط خوب برقرار کنید. بعد از قرار اول تنها یک فرصت برای فرستادن پیامی تاثیرگذار دارید پس بهتر است آن را با یک چیز خاص ترکیب کنید. شوخ طبعی یکی از بهترین شانس‌ های شما است. سعی کنید در ادامه به سراغ موضوعی بروید که وی در اولین قرار در مورد آن صحبت کرده است.

۲) پیام “بیا فردا با هم قهوه بخوریم”

همه ما چنین اتفاقی را دیده‌ ایم. آن‌ ها با فردی که به نظر می‌ رسد همانی است که دنبالش هستند ملاقات کرده و برای روزهای متوالی دائماً در کنار یکدیگر دیده می‌ شوند تا این که اتفاق خیلی بدی رخ می‌ دهد. کارشناسان بر این باورند که پس از قرار اول بهتر است چند روز را برای قرار بعدی صبر کنید و در این مدت اتفاقات رخ داده در قرار اول خود را بررسی کنید. گاهی اوقات با فکر کردن به قرار اول شروع به تهیه فهرستی از چیزهایی که هر دو در مورد قرار دوست داشته‌ ایم یا برایمان ناخوشایند بوده می‌ کنیم.

یک قرار ملاقات سریع دوباره باعث می‌ شود نتوانید تصمیم بگیرید که قرار دوم لازم است یا تنها خواسته شده است. شاید چنین خواسته‌ ای برای طرف مقابل شما بدین معنی باشد که هیچ اتفاق دیگری در زندگی شما جریان ندارد. بنابراین کمی جلوی خود را گرفته و سعی کنید خود را بیش از حد در دسترس قرار ندهید. درخواست ملاقات دوباره در روز پس از قرار ملاقات اول می‌ تواند حس نیاز را به طرف مقابل منتقل کند. به جای این کار بهتر است با یکی دیگر از دوستان خود قرار گذاشته و در مورد قرار اولتان در شب گذشته با او صحبت کنید.

۳) پیام “آیا در فیسبوک یا اینستاگرام هستی؟”

رسانه‌ های اجتماعی برای روابط عاشقانه مانند شمشیر دو لبه عمل می‌ کنند. این رسانه‌ ها می‌ توانند به شما کمک کنند با فردی آشنا شوید که بدون این رسانه‌ ها هیچ وقت شانسی برای آشنایی با او را نداشتید و یا برعکس. بنابر تحقیقات انجام شده بهتر است کمی صبر داشته باشید و پس از گذشت مدتی پس از اولین قرار از طرف مقابلتان در مورد حضورش در رسانه‌ های اجتماعی و اضافه کردن شما به لیست دوستانش سوال کنید.

کسانی که بلافاصله پس از قرار اول برای طرف مقابلشان درخواست دوستی در فیسبوک می‌ فرستند پایان خوشی در رابطه خود ندارند. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته ۴۲ درصد از افرادی که بلافاصله پس از قرار اول به طرف مقابل درخواست دوستی در رسانه‌ های اجتماعی را داده بودند در کم تر از یک ماه از هم جدا شده‌ اند. در طرف مقابل ۴۸ درصد کسانی که تا یک ماه پس از اولین قرار برای درخواست دوستی در فیسبوک اقدام کرده بودند، رابطه خود با شخص مورد نظر را دست کم یک سال حفظ کرده بودند. فیسبوک مانند پنجره‌ ای به درون زندگی شخصی همه ما است و شاید طرف مقابلتان هنوز آماده باز کردن این پنجره به روی شما نباشد.

۴) پیام “بیا دفعه بعد به یک جای بهتر برویم”

شاید برنامه ریزی برای قرار را به طرف مقابلتان واگذار کرده باشید. هیجان انگیز خواهد بود زیرا تصمیم گیری را به او واگذار کرده و خود تمام روز را به آن رستورانی که ممکن است برای شما انتخاب کند فکر کنید. اما گاهی همه چیز آن طور که شما فکر می‌ کنید پیش نمی‌ رود و به جایی برده می‌ شوید که انتظارش را نداشته‌ اید.

اگر چه چنین اتفاقاتی معمولاً رخ می‌ دهد اما نباید بلافاصله پیام‌ هایی شبیه “بیا دفعه بعد به یک جای بهتر برویم” بفرستید. چنین پیامی بدین معنی است که شما از محل قرار ملاقات اول خوشتان نیامده و اگر چه مشکی ندارد ولی طرف مقابل فکر می‌ کند شما به دنبال سوء استفاده از او هستید. اگر از هم صحبتی با او لذت برده‌ اید لازم نیست که بد بودن رستوران و فضا را به یادش بیاورید. به جای این کار بهتر است خودتان کنترل را در دست گرفته و مکان قرار بعدی را شما تعیین نمایید.

۵) پیام “خوشحالم که تو بچه می‌ خواهی”

اگر شما بچه دوست دارید، پیدا کردن شخصی که او نیز دوست دارد بچه‌ دار شود یکی از واجبات در زمینه پیدا کردن شریک آینده زندگی است. گاهی اوقات که صحبت‌ ها عمیق و همه چیز خوب پیش می‌ رود حتی در قرار اول نیز صحبت از ازدواج و فرزند به میان می‌ آید. اما این بدین معنا نیست که رابطه شما برای این موضوع آماده است از این رو لازم نیست به او پیام داده و بگویید: “خوشحالم که تو بچه می‌خواهی.”

باید همه چیز را بدون عجله و بسیار آرام به پیش برد. تا زمانی که طرف مقابل در مورد رابطه طولانی و عمیق در آینده صحبت نکرده در این مورد چیزی نگویید زیرا صحبت در چنین موضوعاتی می‌ تواند او را ترسانده و از شما دور کند. البته صحبت کردن در مورد فرزند و ازدواج در مرحله‌ ای که عشق و رابطه عمیق بین شما و طرف مقابلتان شکل گرفته مناسب است اما نه بلافاصله پس از قرار اول. علاوه بر این، چنین بحث مهمی چیزی نیست که بتوان از طرق پیام آن را پیش کشید.

۶) پیام “بالاخره، یکی را پیدا کردم که توانست یک گفت گو را ادامه دهد”

هیچ چیز بهتر از یک قرار اول با گفت گوی گرم از ابتدا تا انتها نیست. اما هیچ چیز نیز بدتر از این است که توجه طرف مقابلتان را به سابقه بد و بی‌ نتیجه روابط قبلی خود جلب کنید. هیچ گاه در مورد روابط قبلی خود یا مقایسه آن‌ ها با رابطه‌ ای که اکنون دارید برای فردی که تازه با او آشنا شده‌ اید پیام نفرستید زیرا این کار علاقه و ذوق او نسبت به رابطه با شما را کور خواهد کرد. چنین کاری باعث می‌ شود او فکر کند هنوز ارتباط گذشته‌ تان را فراموش نکرده‌ اید یا کسی هستید که دائماً افراد را با هم مقایسه می‌ کنید که قطعاً از بین برنده یک رابطه عاشقانه است. همچنین چنین پیام‌ هایی باعث می‌ شود فاش کنید که شما وقت خود را با افرادی می‌ گذرانید که صحبت با آن‌ ها آسان نیست.


امیدواریم موارد ذکر شده در بالا برای شما مفید و کاربردی باشد و از این که تا پایان این مطلب از سایت اینجا زنونس با ما همراه شدید از شما سپاس گذاریم، برای خواندن سایر مطالب بخش روانشناسی همراه ما باشید.


سپیده آقائی
سپیده آقائی
کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، عاشق دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر و فعالیت در زمینه های طراحی وب، تولید محتوا، محتوا گذاری، ترجمه، سئو، دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ و آشنا با ابزار های گوگل مانند Google Analytics، Google trend و Google AdWords

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *