injazanoonas | اینجا زنونس

همه چیز درباره ی کانسیلر

همه چیز درباره ی کانسیلر

همه چیز درباره ی کانسیلر

با ما در بخش زیبایی چهره و اندام سایت اینجا زنونس با مطلب همه چیز درباره ی کانسیلر همراه باشید. کانسیلر یکی از انواع محصولات آرایشی است که برای پوشاندن معایب صورت به کار می رود.

فهرست تیترهای مقاله


کانسیلر چیست؟

درواقع کانسیلرها همان کرم‌ پودرهای فشرده روشن و رنگی می باشند که معمولا قبل از پنکیک یا کرم‌ پودر و بعد از کانتورینگ استفاده می‌ شوند.

جالب است بدانید که کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی زیر چشم ها طراحی شده‌ اند، اما اگر شما روش استفاده‌ ی صحیح از این محصول آرایشی را بدانید می‌ توانید از آن برای پوشاندن مشکلات صورت مانند: جای جوش، جای زخم استفاده کنید و همچنین به‌ عنوان پایه و اساس سایه‌ ی چشم نیز کاربرد دارد.


انواع رنگ های کانسیلر

انواع رنگ های کانسیلر

کانسیلر بنفش:

افرادی که پوست صورت آن ها مایل به رنگ زرد است می‌ توانند از کانسیلر بنفش استفاده کنند. این کانسیر لکه‌ های کبودی روی صورت را کاملا محو خواهد کرد.

کانسیلر زرد:

رنگ زرد کانسیلر برای هر رنگ پوستی مناسب است. این کانسیلر لکه‌ های تیره صورت را محو می‌ کند. اگر قصد دارید تیرگی های اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد رنگ استفاده کنید.

کانسیلر سبز:

کانسیلر سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست می‌ باشد. اگر پوست شما دارای لکه‌ های قرمز باشد و یا قصد دارید جوش‌ های خود را بپوشانید این کانسیلر گزینه ی مناسبی برای شماست.

کانسیلر نارنجی:

این کانسیلر برای افرادی با رنگ پوست سبزه بسیار مناسب است. در هنگام خرید، آن را در کنار پوست دهان خود تست کنید.


انواع مختلف کانسیلر

انواع مختلف کانسیلر

مهم ترین نکته در انتخاب کانسیلر این است که مصرف کنندگان کانسیلرهایی را که مناسب رنگ پوست آن ها می باشد، انتخاب کنند. توجه کنید که برخی از کانسیلرها برای بازسازی پوست هستند یعنی برای پوشاندن لکه های جدی پوست بسیار مناسب هستند.

۱) کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی درواقع کانسیلرهایی هستند که فشرده شده و قوام دارند. کانسیلرهای کرمی را می توان با نوک انگشتان دست و یا برس های آرایشی بر روی پوست صورت پخش کرد.

کانسیلرهای کرمی پوشش بسیار مناسبی را ارائه می کنند. این کانسیلر برای افرادی مناسب می باشند که نیاز به پوشاندن لکه های سطح پوست صورت در طول شبانه روز را دارند. کانسیلرهای کرمی ماندگاری بسیار بالایی در طول شبانه روز دارند یعنی خشک، پوسته پوسته و چروکیده نمی شوند.

برخی از انواع کانسیلرهای کرمی موجود در ایران:

  • کانسیلر کرمی کاموفلاژ اسنس (essence camouflage)
  • کانسیلر کرمی کاموفلاژ کاتریس (catrice camouflage)

۲) کانسیلرهای پودری

کانسیلرهای پودری یکی از بهترین انواع کانسیلرها هستند. این نوع از کانسیلرها برای استفاده با محصولات آریشی معدنی کاربرد دارند. ممکن است برخی از کانسیلرهای پودری در ظروف مخصوصی فشرده شده باشند یعنی مانند پودرهای صورت فشرده شده باشند.

این نوع از کانسیلرها سطح متوسطی از پوشش را ایجاد می‌ کنند. شما می توانید به راحتی با انواع کرم پودرها مانند کرم پودرهای مایع از این کانسیلرها استفاده کنید. بسیاری از افرادی که از کانسلر استفاده می کنند، ترجیح می دهند از کانسیلرهای پودری و ترکیب آن با کرم پودرها استفاده کنند.

۳) کانسیلرهای مایع

کانسیلرهای مایع حالتی مانند کرم پودرهای مایع دارند. عملکرد کانسیلرهای مایع زمانی که با قلم‌ و یا اسفنج ها آرایشی استفاده می شوند بیشتر است. معمولا از کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای بر روی پوست صورت استفاده می شود و زمان زیادی لازم دارند تا این پوشش ایجاد گردد.

برخی از کانسیلرهای مایع نیز وجود دارند که به سختی می توان آن ها را با سایر محصولات آرایشی ترکیب و استفاده کرد. به همین علت قبل از خشک شدن آن ها بر روی پوست، ضروری است تا با کرم پودر ترکیب شوند. کانسیلرهای مایع و ارزان قیمت ممکن است در طول روز به صورت پوسته پوسته  روی پوست صورت قرار گیرند.

برخی از انواع کانسیلرهای مایع موجود در ایران:

  • کانسیلر مایع تریواکتیو پریم (perime terio active)
  • کانسیلر مایع ترومچ لورآل (loreal teue match)

۴) کانسیلرهای مدادی

کانسیلرهای مدادی شباهت زیادی به کانسیلرهای استیکی دارند ولی فرمولاسیون ساخت کانسیلرهای مدادی کمی چسبناک تر از کانسیلرهای استیکی است و حالتی شبیه به خط چشم های مدادی را دارند و برای افرادی که می خواهند پوشش متوسطی بر روی پوست صورت خود ایجاد کنند مناسب می باشند.

کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوایی گرم نیز حالت جامد خود را حفظ می کنند که همین موضوع استفاده از آن ها را در تابستان بسیار مناسب می سازد. بسیاری از انواع کانسیلرهای مدادی برای مسافرت نیز مناسب هستند.

برخی از انواع کانسیلرهای مدادی موجود در ایران:

  • کانسیلر مدادی میبلین (maybelline)
  • کانسیلر مدادی بی یو (beyu)

۵) کانسیلرهای استیکی

کانسیلرهای استیکی مانند رژ لب طراحی شده اند و حالتی شبیه به کرم دارند. هرگز مستقیما از کانسیلرهای استیکی بر روی پوست صورت استفاده نکنید و برای استفاده از کانسیلر از انگشت و برس آرایشی استفاده کنید.

شما باید بدانید که برخی از کانسیلرهای استیکی ارزان قیمت، ماندگاری چندان بالایی ندارند و نیاز است که در طول روز چندین بار آن ها را تجدید کنید. همچنین باید بدانید که این کانسیلرها برای مسافرت و حمل کردن در کیف های دستی کوچک مناسب می باشند.

برخی از انواع کانسیلرهای استیکی موجود در ایران:

  • کانسیلر اسکیتی اینفالیبل لورآل (loreal infallible)
  • کانسیلر اسکیتی اولروند کاتریس (catrice allround)

تفاوت کانسیلر با اصلاح کننده در چیست؟

کانسیلرها با اصلاح کننده های صورت یا همان کورکتور تفاوت دارند. اصلاح کننده ها معمولا دارای تن رنگ های مختلفی همچون رنگ های سبز و هلویی، صورتی و… هستند و در مواقعی که زیر چشم ها بیش از حد تیره باشند، استفاده می شوند و یا برای پوشاندن قرمزی ها و تورم پوست به کار می روند. از اصلاح کننده های صورت باید قبل از کانسیلر و کرم پودر استفاده کرد تا کرم پودر به راحتی روی پوست صورت پخش شود و دیگر تن رنگی اصلاح کننده خود را نشان ندهد.


نحوه استفاده از کانسیلر

همه چیز درباره ی کانسیلر
  • نحوه ی استفاده از کانسیلر بدون توجه به نوع آن ها به یک صورت است.
  • اگر پوست صورت شما خشک است قبل از استفاده از کانسیلر، از مقدار کمی مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • کانسیلر را به کمک نوک انگشت، قلم مو و یا اسفنج آرایشی به آرامی روی پوست صورت خود پخش نمایید تا جایی که اتری از آن بر روی پوست صورت شما باقی نماند.
  • نباید از کانسیلرهای نوع مایع، کرمی و کرم پودری بر روی کرم پودر استفاده شوند. اگر تمایل به استفاده از کرم پودر دارید باید کانسیلر را قبل از آن بزنید و اجازه دهید تا به خوبی روی پوست صورت بنشیند.
  • اگر شما دچار ملاسمای متوسط رو به شدید هستید، ممکن است که به یک کانسیلر رنگی قوی همراه با کرم پودر نیاز داشته باشید. کرم پودر به کانسیلر کمک می کند تا به راحتی روی پوست صورت پخش شود و پوست ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند.

سپیده
کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، عاشق دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر و فعالیت در زمینه های طراحی وب، تولید محتوا، محتوا گذاری، ترجمه، سئو، دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ و آشنا با ابزار های گوگل مانند Google Analytics، Google trend و Google AdWords

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *