injazanoonas | اینجا زنونس

۱۱ مزیت و خاصیت مفید سیر

۱۱ مزیت و خاصیت مفید سیر

11-مزیت-و-خاصیت-مفید-سیر

سیر دارای خواص و مزایای زیادی است که حتی میشود از آن به عنوان دارو استفاده کرد. در این پست از اینجا زنونس ۱۱ مزیت و خاصیت مفید سیر را برای شما شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

“با انتخاب مناسب می توانید غذایتان را دارو کنید.”

پزشکان و اطبا از گذشته های دور تاکنون از سیر برای درمان انواع شرایط پزشکی استفاده می کرند.

علم مدرن نیز اخیرا بسیاری از این اثرات مفید سیر را تایید کرده است.

در ادامه ۱۱ مزیت مفید سیر را به شما معرفی میکنیم.

خاصیت دارویی قوی

سیر یک گیاه در خانواده آلیم (پیاز) است.

سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه آن، یک ماده محبوب در پخت و پز به شمار می آید.

با این حال، در طول تاریخ باستان، استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی بود.

بسیاری از تمدن های باستانی، از جمله مصری ها، بابلی ها، یونانی ها، رومی ها و چینی ها، از سیر به عنوان دارو استفاده میکردند.

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر مزایای سلامتی سیر به علت وجود ترکیبات گوگرد در آن است.

شاید معروف ترین این ترکیبات گوگرد به عنوان آلیسین شناخته شود. با این حال، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط در سیر تازه خرد شده وجود دارد.

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای سلامتی سیر نقش داشته باشند شامل دی دیالید دی سولفید و سیتل آلیل است.

خلاصه
سیر یک گیاه در خانواده پیاز است که دارای ترکیبات مفید زیادی است. این ترکیبات حاوی ترکیبات گوگرد هستند که گمان می رود بعضی از مزایای سلامتی را برای بدن به همراه داشته باشند.

خاصیت دارویی قوی

مغذی بودن

در حالیکه سیر دارای کالری بسیار کمی است اما فوق العاده مغذی است.

۱ اونس (۲۸ گرم) سیر حاوی:

منگنز : ۲۳ % از RDA

ویتامین بی ۶ : ۱۷% از RDA

ویتامین سی : ۱۵% از RDA

سلنیوم : ۶% از RDA

فیبر: ۰٫۶ گرم

و همچنین شامل مقادیر مناسب کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1 است.

سیر همچنین حاوی مقدار کمی از مواد مغذی دیگر است. در حقیقت، سیر تقریبا دارای همه چیزهایی است که بدن شما نیاز دارد.

سیر شامل ۴۲ کالری، ۱٫۸ گرم پروتئین و ۹ گرم کربوهیدرات است.

خلاصه
سیر کم کالری و غنی از ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگری است که برای بدن مفید است.

 یکی از اصلی ترین معضل ها در مصرف سیر بوی بد ناشی از سیر خوردن است که همه ی ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم.برای رهایی از این مشکل مطلب زیر را مطالعه کنید. 

مبارزه با بسیاری از بیماری ها

علاوه بر خواص نام برده شده سیر به علت تقویت عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است.

یک مطالعه ۱۲ هفته ای نشان داد که سیر در مقایسه با یک دارو میزان سرماخوردگی را تا ۶۳٪ کاهش می دهد .

همچنین میانگین ماندگاری علائم سرماخوردگی نیز تا ۷۰٪ کاهش یافت.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف سالیانه سیر (۲٫۵۶ گرم در روز) تعداد روزهای مبتلا به سرماخوردگی و یا آنفولانزا را تا ۶۱٪ کاهش میدهد.

بنابراین اگر شما اغلب دچار سرماخوردگی هستید، اضافه کردن سیر به رژیم غذایی تان ممکن است ارزش تلاش کردن را داشته باشد .

خلاصه
سیر به جلوگیری و کاهش شدت بیماری های واگیر مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

کاهش فشار خون

بیماری های قلبی-عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی، بزرگترین قاتلان جهان هستند.

فشار خون بالا یا پرفشاری خون نیز یکی از مهمترین انواع این بیماری ها هستند.

۱ میلی گرم عصاره سیر سالم همانند دارو Atenolol در کاهش فشار خون موثر است.

دوزهای سیر مورد استفاده باید نسبتا بالا باشند تا اثرات مورد نظر را داشته باشند.

مقدار مورد نیاز برابر با حدود ۴ گل سیر در روز است.

خلاصه
دوزهای بالای سیر به نظر می رسد فشار خون را برای افراد دارای فشار خون بالا کاهش دهد. در برخی موارد، مکمل های سیر ممکن است به عنوان دارو موثر باشند.

کاهش فشار خون

بهبود سطح کلسترول

سیر می تواند کلسترول و LDL را کاهش دهد.

برای کسانی که کلسترول بالا دارند، مکمل سیر باعث کاهش کلسترول و LDL در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد می شود.

با توجه به LDL (“بد”) و HDL (“خوب”) کلسترول، به نظر می رسد که سیر LDL را کاهش می دهد اما تاثیر قابل توجهی بر HDL ندارد.

سطوح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده بیماری قلبی است، که به نظر می رسد سیر در میزان تری گلیسیرید تاثیری نمیگذارد.

خلاصه
به نظر می رسد مکمل های سیر باعث کاهش کلسترول و LDL، به ویژه در افرادی که کلسترول بالا دارند، میشوند، اما کلسترول HDL و تری گلیسیرید را تحت تاثیر قرار نمیدهند.

جلوگیری از بیماری آلزایمر و التهاب

آسیب اکسیداتیو از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند.

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظ بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کنند.

دوزهای بالایی از مکمل های سیر، میزان آنزیم های آنتی اکسیدان را در انسان افزایش داده و همچنین به طور قابل توجهی در کاهش اکسیداتیو در افرادی که فشار خون بالا دارند، موثر است.

اثرات ترکیبی سیر بر کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین خواص آنتی اکسیدانی اش، ممکن است خطر بیماری های مغزی رایج مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

خلاصه
سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب سلول ها و پیری زودرس جلوگیری می کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

افزایش طول عمر

اثرات بالقوه سیر بر روی طول عمر، اساسا در انسان اثبات نشده است.

اما با توجه به اثرات مفید بر روی عوامل خطر مهم مانند فشار خون، به نظر میرسد که سیر می تواند به شما کمک کند که طولانی تر زندگی کنید.

واقعیت این است که سیر می تواند با بیماری های عفونی مبارزه کند.

این بیماری های شایع که علل مرگ و میر نیز هستند، به ویژه در افراد مسن یا افراد مبتلا به سیستم ایمنی نامناسب وجود دارد.

خلاصه
سیر اثرات مفیدی در کاهش بیماری مزمن دارد، بنابراین حس می شود که این امر می تواند در طولانی شدن زندگیتان موثر باشد.

افزایش طول عمر

بهبود عملکردهای ورزشی

سیر یکی از اولین موادی بود که اثبات شد در “افزایش عملکرد” ​​موثر است.

به طور سنتی سیر در فرهنگ های باستانی برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران استفاده میشد.

مهمتر از همه، به دلیل بهبود عملکردهای ورزشی به ورزشکاران المپیک در یونان باستان داده میشد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی که ۶ هفته سیر را مصرف کردند، روند بهبودی شان ۱۲٪ افزایش یافت.

همچنین مطالعات نشان می دهند که خستگی ناشی از تمرین با سیر کاهش می یابد.

خلاصه
سیر ممکن است عملکرد فیزیکی در افراد مبتلا به بیماری قلبی را بهبود بخشد.

کاهش فلزات سنگین در بدن

مصرف سیر در دوز های بالا در برابر آسیب اندام از سمیت فلزات سنگین محافظت می کند.

مطالعه چهار هفته ای در کارکنان یک کارخانه باتری خودرو ( که در معرض بیش از حد سرب بودند ) نشان داد که سیر باعث کاهش ۱۹ درصدی سرب در خون می شود.

همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت، از جمله سردرد و فشار خون را کاهش داد.

خلاصه
سیر باعث کاهش سمیت سرب و علائم مربوط به آن در یک مطالعه شد.

بهبود سلامت استخوان

مطالعات نشان داده است که سیر می تواند باعث کاهش استروژن در زنان شود.

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که مصرف روزانه عصاره سیر خشک ( معادل ۲ گرم سیر خام ) استروژن را کاهش می دهد.

این نشان می دهد که مکمل های سیر ممکن است بر سلامت استخوان زنان تاثیر بگذارند.

بنابراین غذاهایی مانند سیر و پیاز ممکن است اثرات مفیدی بر استئوآرتریت داشته باشند.

بهبود سلامت استخوان

خلاصه
به نظر می رسد که سیر با کاهش سطح استروژن در زنان، سلامت استخوان را بهبود بخشد.

خوشمزه بودن

یکی از مزیت های سیر پزشکی و بهداشتی نیست، اما بسیار مهم است.

سیر بسیار خوشمزه است که در اکثر رژیم های غذایی وجود دارد.

سیر در قالب های مختلف بهویژه به صورت عصاره سیر و روغن سیر استفاده میشود.

با این حال، به یاد داشته باشید که سیر ممکن است باعث نفخ بد در انسان شود.

اگر دچار اختلال خونریزی یا در حال مصرف داروهای کاهش دهنده خون هستید، قبل از مصرف سیر، با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه
سیر بسیار خوشمزه است. شما می توانید آن را در غذاهای طعم دار، سوپ، سس و… استفاده کنید.

نکته آخر

در واقع هزاران سال است که خواص دارویی سیر اثبات شده است.

با پیشرفت علم پزشکی نیز این موضوع اثبات شده و امروزه بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف سیر را به صورت روزانه پیشنهاد میکنند.


پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *