سلام به همراهان سایت اینجا زنونس ،امروز در مجموعه مطالب تناسب اندام یک موضوع مهم برای خوش هیکل بودن با مضمون “چند تمرین برای رفع قوز کمر” برای شما تهیه کرده ایم.

این موضوع یکی از مهم ترین چیز ها در زیبایی هیکل و خوش فرم بودن بدن است.

اگر شما هرچقدر هم که  اصول انتخاب مدل لباس و ست کردن رنگ  لباس  ها را رعایت کرده باشید ، قوز کمر باعث می شود که بدن و استایل شما زشت دیده شود.

قوز کمر عارضه‌ای در ستون مهره ی کمر است که در قسمت بالایی ستون فقرات به شکل برآمدگی دیده می‌شود.

در این حالت ستون فقرات قوس بیش از حدی پیدا می کند که باعث بد دیده شدن بدن و کاهش زیبایی استایل شما می شود.

قوز اکثرا به دلیل بد نشستن و بد خوابیدن و اضافه وزن  و تلاش نکردن برای لاغری و  به طور کلی قرار گرفتن بدن در حالت های نا مناسب پدیدار می شود.

برای کاهش وزن مطلب  لاغری در ۳ روز با میوه ی موز را مطالعه کنید.

چند تمرین برای رفع قوز کمر

یکی از راه های مناسب رفع قوز کمر انجام ورزش ها ی مناسب است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مواد غذایی که باید مصرف کنید :

مواد غذایی به تنهایی باعث جلو گیری و یا رفع قوز کمر نمی شود ولی مصرف این مواد در کنار  انجام ورزش های مناسب و توجه به قرار دادن بدن در وضعیت درست باعث بهتر شدن اوضاع و مثمر ثمر بودن تمرین ها می شود.

مواد غذایی

  • تمام حبوبات و دانه ها
  • شیر و محصولات لبنی
  • غذاهای غنی از امگا ۳
  • میوه ها و سبزیجات غنی از منیزیم و پتاسیم

مزایای رفع قوز کمر در فرد:

قوز

  •  داشتن کمری بدون قوز باعث می شود کمی لاغرتر بنظر برسید.
  •  فرد اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را نسبت به زیبایی اش را بر می گرداند.
  • استایل و فرم بدن شما با  بدون قوزو سایر نواقص مانند گودی زیاد کمر، زیباتر و شیک تر خواهد شد.

تمرینات مناسب برای رفع گودی کمر

نکاتی برای اجتناب از قوز کمر

قبل از دچار شدن به قوز کمر باید از آن جلوگیری کرد .با رعایت نکات زیر هرگز دچار قوز کمر نشوید.

قوز-کمر

۱)بالش هایی که فرم گردن شما را نگه دارد استفاده کنید.

بالش هایی که قوس گردن شما را تغییر نمی دهد انتخاب  کنید.

۲)از حمل کوله های سنگین اجتناب کنید.

  • کوله پشتی سنگین یا بزرگ می تواند باعث درد گردن, کمر و شانه و همچنین وضعیت بد بدن شود.
  • باید از حمل کوله پشتی بر روی یک شانه اجتناب کنید.

۳)در هنگام کار وضعیت ارگونومیک را رعایت کنید.

  • ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که پاهایتان روی زمین صاف باشند .
  • آرنج تان در زاویه ۴۵ درجه قرار داشته باشد که دست هایتان را روی سطح کاری خود قرار دهید.
  • صفحه کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که طول بازو را از بقیه بدن دور کند و نگاه شما هم سطح بالای صفحه باشد.

ورزش هایی برای رفع قوز کمر

یکی از مزایای خوب  ورزش رفع قوز کمر است. البته با ورزش می توان درد سیاتیک و آرتروز زانو و.. را نیز رفع کرد.

انجام ورزش هایی که باعث تقویت عضلات حمایت کننده ی ستون فقرات می شوند و به شکل دادن ستون فقرات به شیوه ی درست کمک می کنند بسیار لازم و ضروری است.

ورزش مناسب برای درمان سیاتیک

۱)ورزش اول

  • روی تشک سفتی بنشینید.
  • دو زیردستی در طرفین بدن خود قرار دهید.
  • سپس دست‌های تان  را روی آنها بگذارید .
  • سعی کنید بدن را  به طوری که باسن از زمین جدا شود به سمت بالا بکشید .
  • این حالت را به مدت ۸ ثانیه حفظ کنید.

۲)ورزش دوم

ورزش دوم

روی زمین دراز بکشید یا ایستاده به دیوار تکیه دهید.

یک حوله رول‌ شده در محلی که بیشترین قوس احساس می‌شود، قرار دهید.

سپس بالاتنه را روی این رول به عقب ببرید.

۳)ورزش سوم

ورزش سوم

  • در لبه صندلی بنشینید.
  • دست هایتان را پشت سر خود قرار دهید.
  • از ستون فقرات خم شوید و به سقف نگاه کنید.
  • آهسته سر خود را عقب بکشید و به بالا نگاه کنید. تا زمانی که به پشتی صندلی برخورد کنید.

ورزش مناسب برای درمان آرتروز زانو

۴) ورزش چهارم پلانک

پلانک

  • روی شکم خود دراز بکشید .
  • دستان خود را بصورت موازی با زمین و در حالی که کف دستان رو به پایین است دراز کنید.
  • به آرامی تمامی قسمت دست ها بجز کف دست ، قسمت بالای بدن و پاها را از زمین بلند کنید.
  • مطمئن شوید که باسن و شکم همواره در تماس با زمین هستند.
  • عضلات باسن را تحت فشار قرار دهید.
  • به مدت ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و به موقعیت اولیه برگردید.

این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید.

۵)ورزش پنجم کبراکبرا

  • روی شکم دراز بکشید.
  • دستهای خود را صاف و کشیده در امتداد بدن قرار دهید.
  • آرنج ها را تا کرده و دقیقا زیر شانه ها عمود کنید.
  • با عمود کردن آرنج ها، بالاتنه (سر، سینه، و شکم) به صورت کشیده بالا می آیند.
  • دم و بازدم های عمیق انجام دهید .
  • ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در ژست کبرا بمانید، سپس بالاتنه را پایین آورده و دوباره به حالت ابتدایی تمرین برگردید.

اینجا زنونس امیدوار است از زیبایی و تناسب اندام خود لذت ببرید.ممنون از همراهی شما 🙂

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: