injazanoonas | اینجا زنونس

رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی در کودکان

رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی در کودکان

رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی در کودکان

امروز رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی در کودکان را از مجموعه مطالب مادران سایت اینجا زنونس برای شما آورده ایم.
بیش فعالی یک اختلال روحی جسمی است که ۸ تا ۱۰ درصد کودکان به آن مبتلا هستند.

این اختلال با علائمی چون : بی قراری ، کندی در یادگیری ، غیر قابل کنترل شدن و… همراه است.

این گونه رفتار ها باعث کلافه شدن و در ماندگی خانواده شود.

اما دیگر نگرا نباشید می توانید با انجام برخی اقدامات بیش فعالی کودکان را کنترل و حتی با مرور زمان در مان کرد.

یکی از راه های کنترل و کاهش بیش فعالی در کودکان کنترل تغذیه ای کودکان بیش فعال اسست که به آن رژیم بیش فعالی نیز می گویند.

با کودکان بیش فعال چگونه رفتار کنیم؟

رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی در کودکان

رژیم مناسب برای کاهش بیش فعالی  کودکان

لازم است در کنار داروهای تجویز شده برای کودکان بیش فعال، تغذیه سالم و متعادل را جدی بگیرید و علائم این اختلال را بیشتر و بهتر کنترل کنید.

اختلال ADHD یا همان بیش فعالی مسئله ای است که بسیاری از والدین برای رفع آن مدام راه حل جستجو می کنند.

یکی از این راه حل ها برنامه غذایی و تغذیه بیش فعالی است که حذف و اضافه کردن برخی موراد به روند طبیعی آن تا حد قابل توجهی کارساز خواهد بود.

ویژگی کودکان بیش فعال چیست؟

علائم بیش فعالی درکودکان:

کودکان بیش فعال
  • داشتن حالت مود ثابت
  • بی قراری و بی تابی زمانیکه نشسته اید
  • به راحتی پریشان شدن به واسطه چیزهای نامربوط و بی اهمیت
  • عدم داشتن صبر در هر زمینه ایی
  • فراموش کردن فعالیت های روزانه

علائم بالا اکثرا با استفاده از داروها درمان می شوند که استفاده از این داروها می توانند در کاهش و بهبودی این علائم موثر باشند .

با این حال ، مواد غذایی نیز می توانند نقش مهمی در مدیریت این علائم داشته باشند .

غذاهایی که کودکان بیش فعال باید بیشتر مصرف کنند.

رژیم غذایی مناسب

برخی غذاها هستند که بر روی مغز کودکان و رفتار ان ها تاثیر مثبت می گذارد که مصرف این دسته از غذاها توصیه می شود.

۱)غذاهای غنی از آهن

غذای حاوی آهن

کمبود آهن می تواند منجر به علائمی که در ابتدا به شما گفتیم شود .

پس مواد غذایی که حاوی آهن می باشند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سالم تر بمانید وبرخی از این مواد غذایی عبارتند از:

  • اسفناج
  • عدس
  • کنجد
  • و …

۲)غذاهای حاوی امگا ۳

  • سعی کنید از چربی های خوب و سالم مانند امگا ۳ استفاده کنید تا بدن و ذهن سالمی داشته باشید.
  • مطالعات نشان داده اند که استفاده از امگا ۳ می تواند در بهبودی حافظه موثر باشد .
  • این چربی ها برای بدن ضروری هستند .
  • مواد غذایی مانند آووکادو ، گردو و سبزیجات که تعدادی از مواد غذایی هستند که حاوی امگا ۳ هستند و می توانند برای سلامتی مفید باشند .
  • سعی کنید میزان چربی های مضر را تا حد امکان کاهش دهید .
  • زیرا ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازند که در غذاهای فست فود یافت می شوند .

۳)غذاهای پروبیوتیک :

  • خوردن غذاهای پروبیوتیک بر سلامت مغز و روده بسیار موثر هستند .
  • اگر شما در روده دچار مشکل شده اید توصیه می شود از غذاهای پروبیوتیک در رژیم غذایی خود اضافه کنید .

۴)غذاهای غنی از پروتئین

  • پروتئین ها توانایی افزایش تمرکز و بالانس کردن سطح قند خون را دارند .
  • همچنین به مغز نیز کمک می کند و به نحوی در عملکرد آن موثر است .
  • بنابراین از غذاهایی چون عدس ، لوبیا ،سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا میزان پروتئین بدنتان تامین شود .

۵)غذاهای حاوی ویتامین B

استفاده از ویتامین B در کاهش علائمی که در ابتدای این مقاله به شما بیان کردیم بسیار موثر هستند . این ویتامین ها میزان متابولیسم کربوهیدرات را تنظیم می کنند و در عملکرد سیتسم عصبی موثر خواهند بود . بینابراین استفاده از غذاهای حاوی نخود فرنگی ، حبوبات ، اسفناج در رژیم غذایی خود اضافه کنید .

غذاهایی که کودکان بیش فعال نباید مصرف کنند.

غذاهایی که کودکان بیش فعال نباید مصرف کنند

۱)گلوتن :

  • اگر بدن شما به گلوتن حساس باشد خوردن نان ، شیرینی و دسر می تواند بر مغز شما تاثیر داشته باشد .
  • پس یک رژیم بامحدودیت گلوتن را امتحان کنید .
  • ببینید که بدن شما به گلوتن چگونه واکنش نشان می دهد .

۲)غذاهای رنگی :

  • غذاهایی که از رنگ های خوراکی در آن استفاده شده است چه برای افرادی که علائم بالا را دارند و چه کسانی که علائم بالا را ندارند توصیه می شود از خوردن آنها اجتناب کنید .
  • چرا که این مواد غذایی بسیار مضر هستند و می توانند سلامتی را به خطر بیندازند .

۳)مکمل های مصنوعی :

  • شیرینی های مصنوعی بسیاری از علائم سلامتی را به مرور زمان از بین می برند .
  • همچنین تحقیقات نشان داده اند که شیرین کننده های مصنوعی – شیمیایی می توانند در فیزیولوژی تاثیربگذارند.
  • این منجر به آسیب رساندن به مغز می شود .
  • بنابراین از این شیرینی های مصنوعی – شیمیایی باید خودداری نمایید .

۴)لبنیات :

  • برخی افراد نیز به لبنیات آلرژی دارند .
  • اگر بدن شما به لبنیات حساسیت دارد ، خوردن لبنیات می تواند بر روی مغز شما تاثیر بگذارد و منجر به علائم بالا در شما شود .
  • پس یک رژیم با محدودیت لبنیات را امتحان کنید و ببینید که واکنش بدن شما در این امر چه خواهد بود .

۵)شکر:

  • اگر شما از آن دسته از افراد هستید که از شکر استفاده می کنید باید بدانید که استفاده از شکر می تواند منجر به چاقی و دیابت شود .
  • اگر شما می خواهید از علائم بالا رهایی یابید باید از خوردن شکر اجتناب کنید .
  • همچنین شکر می تواند باعث افزایش قندخون شود که نتیجه آن مبتلا شدن به برخی مشکلات می باشد .
  • توصیه می شود که از مقدار کمی شکر استفاده کنید ، اگر از شکر کمی استفاده کنید سطح تمرکز شما کاهش می یابد .

اینجا نونس امیدوار است بتوانید بیش فعالی کودکان تان را کنترل کنید و حتی کاهش دهید.

ممنون از همراهی شما 🙂


ساحل سعیدی
ساحل سعیدی
فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کامپیوتر-فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، علاقمند به کارهای عملی ،هنری و کامپیوتری، وقت شناس و منظم، توانمند در کارهای گروهی، قدرت یادگیری بالا، دارای سابقه کاری در سئو، تولید محتوا، SMO، Digital Marketing، آشنایی با زبان های برنامه نویسی C++ ،Basic For Android ،Java ، Html ، CSS .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *