injazanoonas | اینجا زنونس

میان وعده ی مناسب برای کودکان

میان وعده ی مناسب برای کودکان

میان وعده ی مناسب برای کودکان

سلام با مطلب “میان وعده ی مناسب برای کودکان “از مجموعه مطالب مادران سایت اینجا زنونس در خدمت شما هستیم.
یکی از دغدغه های اساسی هر مادری انتخاب یک میان وعده ی مناسب برای کودک است که علاوه بر مفید بودن جذاب هم باشد.

کودکان همیشه کرم ها، کوکی ها ، چیپس ها و آب نبات ها را بعنوان میان وعده انتخاب میکنند.

اما ما باید به کودکان آموزش دهیم که غذاهای سالم انتخاب کنند تا زندگی سالمی داشته باشند .

برای اشنایی با مواد غذایی سالم وجذاب در ادامه با ما همراه باشید.

میان وعده ی مناسب برای کودکان

میان وعده

یکی از وعده ها مهم زندگی هر کودک در حال رشد ،میان وعده است به همین دلیل در انتخاب درست میان وعده باید نهایت دقت را به کار گرفت.

۱)غلات سبوسدار

غلات
  •  غلات شیرین دارای ویتامین ها، کلسیم، و فیبر غنی شده است. 
  • اگر با شیر یا میوه سرو شود ،  برای شروع روز خوب است.

۲)تخم مرغ

  • تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است، و همچنین حاوی ویتامین D طبیعی است، که کلسیم وارد بدن میکند.
  • خوردن تخم مرغ  صبحانه کاملی برای کودک است و بطور کامل کودک را سیر میکند و همچنین یک میان وعده ی عالی است.

۳)پنیر

پنیر
  • بر روی نان تست یا کراکرپنیر بمالید .
  • پنیر علاوه بر اینکه غذای سالمی است  مانند دیگر محصولات لبنی،  منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین D است.
  • پنیر و مشتقات پنیر، پنیر چدار، پارمسان و موتزارلا برای بچه ها خوب است.

طرز تهیه چیپس میوه + ویدیو

۴)میوه ها

میوه
  • میوه میان وعده کاملی است .
  • متخصصان تغذیه  میوه تیره رنگ مانند انواع توت ها  را توصیه میکنند که  ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارد.
  • این میوه نیز حاوی رسوراترول، یک آنتی اکسیدان قوی است که ضد سرطان و برای سلامت قلب خوب است .

۵)شیر

شیر
  • یک منبع بزرگ از پروتئین و کلسیم است، که برای مغز و بدن خوب است.
  • پروتئین  برای ساخت بافت مغز خوب  است، در حالی که کلسیم  استخوان و دندان را تقویت میکند.

۶)گوجه فرنگی

گوجه
  • گوجه فرنگی  ماده آنتی اکسیدانی است که در برابر بسیاری از سرطان ها بدن را محافظت میکند.
  • گوجه فرنگی را ابتدا بپزید سپس به کودک بدهید.

۷)کره بادام زمینی

کره بادام زمینی
  • کودکان و نوجوانان عاشق کره بادام زمینی هستند.
  • بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، ویتامین، منیزیم و فیبر در رژیم غذایی هستند.
  • مالیدن کره بادام زمینی در نان گندم  یک میان وعده مفید و مغذی است .

۸)آجیل

آجیل
  • حاوی چربی های سالم است که برای رشد و تکامل کودک  ضروری است، و نیز برای سلامت قلب مفید می باشد.
  • تعداد انگشت شماری از آجیل مانند بادام و گردو در صبح می تواند  انرژی کودک را تقویت کند.

۹)لوبیا سبز

لوبیا
  •  اگر فرزند شما لوبیا سبز  دوست دارد بسیار خوش شانس هستید.
  • سعی کنید کودک را تشویق به خوردن لوبیا سبز کنید .
  • آن را در سوپ ریخته، یا  به آن  کره، نمک و فلفل، بزنید .
  • لوبیا یک منبع بسیار خوبی از پروتئین، فیبر و ویتامین A و C است.
  • بنابراین لوبیا را وارد رژیم غذایی فرزندتان کنید .

۱۰)کلم

کلم
  • کلم را به سالاد اضافه کنید.
  • کلم عطر و طعم ملایم و بافت ترد به سالاد می دهد.
  • کلم ها مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم شامل غذاهای گیاهی هستند که خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، را کاهش داده و همچنین باعث هضم غذا می شود.

۱۱)ذرت بو داده

ذرت بو داده

کره و نمک زیاد نریزید همیشه پاپ کورن ساده را در رژیم غذایی داشته باشید .

۱۲)ماهی

ماهی
  • در لیست غذایی کودک ماهی بگنجانید.
  • انواع مختلف ماهی استفاده کنید.
  • ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا-۳ و پروتئین است.
  • ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی خال مخالی از سالمترین انواع ماهی ها هستند.

۱۳)سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین
  • سیب زمینی های شیرین از مغذی ترین سبزیجات  هستند.
  • آنها حاوی مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی هستند، و  شامل ویتامین های A، B6، C، و فولات هستند.
  • شما همچنین می توانید چیپس سیب زمینی شیرین پخته شده در خانه درست کنید که از میان و عده های سالمی هستند .

۱۴)کشمش

کشمش
  • بدون شک کشمش یک میان وعده سالم برای کودکان است،  حاوی فیبر، پتاسیم، و ویتامین ها هستند.
  • آنها یک جایگزین عالی برای آب نبات شیرین و ناسالم هستند. 

۱۵)مخلوط کردن و ترکیب نمودن اقلام غذایی

شما می توانید ترکیبی از اقلام غذایی سالم را به فرزندتان ارائه کنید و این هنر شماست که بتوانید ترکیب هایی خوشمزه ای از اقلام غذایی سالم مختلف را برای فرزندتان تهیه کنید.

برای مثال:

  • می توانید هویج و دیگر سبزی جات خام را آغشته به ماست های چکیده طعم دار کنید و به فرزندتان بدهید.
  • می توانید سبزی جات را در کنار محصولات لبنی ارائه دهید.
  • برای مثال گزینه های ساده ای نظیر (نان و پنیر به همراه خیار و گوجه) یا (ماست و خیار یا آب دوغ خیار به همراه نان و محصولات غله کامل) را نیز امتحان کنید.
  • می توانید آغشته نمودن میوه های تازه یا کراکرهای سبوس دار با ماست های کم چرب، را نیز امتحان کنید.
  • می توانید کره بادام زمینی را روی سیب، موز، کرفس و غیره بمالید و آن را به کودکتان بدهید و غیره…

اینجا زنونس از همراهی شما سپاسگزار است 🙂


ساحل سعیدی
ساحل سعیدی
فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کامپیوتر-فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، علاقمند به کارهای عملی ،هنری و کامپیوتری، وقت شناس و منظم، توانمند در کارهای گروهی، قدرت یادگیری بالا، دارای سابقه کاری در سئو، تولید محتوا، SMO، Digital Marketing، آشنایی با زبان های برنامه نویسی C++ ،Basic For Android ،Java ، Html ، CSS .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *