injazanoonas | اینجا زنونس

چگونه کمر باریک تری داشته باشیم؟

چگونه کمر باریک تری داشته باشیم؟

چگونه کمر باریک تری داشته باشیم؟

کاهش دور کمر زمان می گیرد، اما با تمرکز و ورزش، شما می توانید آن را انجام دهید! نه تنها با کاهش دور کمر اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، بلکه شما را به یک فرد سالم در می آورد. در این مطلب از اینجا زنونس میخوانیم که چگونه کمر باریک تری داشته باشیم؟

بخش ۱ : تغییر رژیم غذایی

در لاغر شدن و کاهش سایز کمر یکی از مهم ترین نکته ها تغییر عادت های غذایی اشتباه و شروع یک رژیم غذایی صحیح است. در ادامه این روش ها را شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

خوردن چربی های سالم

مصرف مقدار مشخصی از چربی سالم برای رژیم غذایی متعادل ضروری است و در واقع می تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی با نسبت بالای چربی های غیر اشباع (MUFAs) (آووکادو، آجیل، دانه، سویا، شکلات) می تواند از انباشت چربی شکم جلوگیری کند. در نتیجه، ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری مصرف روزانه شما باید از چربی های سالم باشد.

چربی های غیر اشباع مانند اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، گردو، روغن کنهولا و توفو یافت می شوند، نوع دیگری از چربی سالم هستند که باید سعی کنید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها کلسترول بد را کاهش می دهند و عملکرد مغز را افزایش دهند.

از سوی دیگر، چربی های ترانس (در مارگارین، کراکر، کوکی ها – هر چیزی که با روغن های هیدروژنه شده ساخته شده است) باعث چربی بیشتری در شکم می شوند، بنابراین شما باید از این موارد به اندازه کافی جلوگیری کنید.

خوردن وعده های مکرر و کوچکتر

یکی از بهترین رژیم های غذایی موفق، این است که آنها در طول روز بیشتر غذا می خورند وغذا های کوچکتری می خورند.
سعی کنید شش وعده غذا در روز بخورید، نه سه مرتبه معمول آن.

توجه: خوردن غذاهای کوچکتر و مکرر باعث جلوگیری از گرسنگی افراد مبتلا به دیابت می شود و باعث می شود آنها کمتر غذا بخورند. همچنین متابولیسم را تحریک می کند که بدن را قادر می سازد کالری بیشتری را در طول روز مصرف کند.

خوردن وعده های مکرر و کوچکتر

روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید.

خوردن روز با صبحانه سالم و متعادل، یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید بعد از رژیم غذایی کاهش وزن انجام دهید. یک لقمه صبحانه خوب، متابولیسم را شروع می کند، به شما این امکان را می دهد که کالری بیشتری در طول روز بخورید. همچنین برای مدت طولانی شما را تقویت می کند، گرسنگی خود را به میان وعده

در صبح و بعد از ظهر کاهش می دهد، که در نتیجه کل کالری بیشتری را مصرف می کند.
سعی کنید یک ترکیب از دانه غلات و نان، تخم مرغ غنی از پروتئین و میوه های با ویتامین بالا برای صبحانه کامل متعادل کنید.

شما همچنین باید سعی کنید یک لیوان آب قبل از صبحانه (و هر وعده غذایی دیگر را در طول روز) بیاشامید.

فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

به دلایل مختلف مواد غذایی غنی از فیبر جزء ضروری هر رژیم غذایی سالم هستند. در ابتدا، غذاهای غنی از فیبر کمک می کند تا حرکت های روده را نرمال کند، که موجب نفخ و انسداد می شود. غذاهای دارای فیبر زیاد نیز در مقایسه با سایر انواع غذا، کالری کمتری دارند.

سعی کنید محدوده وسیعی از غذاهای با فیبر بالا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا فواید هر دو فیبر محلول و غیر محلول را بدست آورید. نمونه هایی از الیاف محلول شامل جو، نخود فرنگی و لوبیا، سیب، هویج و میوه های مرکبات می باشد. نمونه هایی از الیاف نامحلول شامل سبوس گندم و محصولات حاوی آرد گندم، آجیل، لوبیا و سبزیجات سبز است.

به طور خاص، فیبر محلول نیز نشان داده شده است که سطوح انسولین را کاهش می دهد که می تواند باعث سوزاندن چربی شکم احشائی شود.

از نی استفاده نکنید. شما همچنین باید از استفاده از نی ها برای نوشیدن نوشیدنی خود اجتناب کنید، زیرا نی ها سبب می شوند تا به هنگام نوشیدن هوا به داخل شکم تان بخورید، که باعث نفخ و شکم بزرگتر می شود. بطور مستقیم از فنجان بخورید تا از نفخ بکاهید.

مطالب مشابه :
رژیم مدیترانه ای، رژیم غذایی سالم

اجتناب از غذاهای فرآوری شده.

غذاهای فرآوری شده معمولا دارای محتوای قند و نشاسته بالا هستند که باعث کاهش وزن و ایجاد سموم مضر می شود.

در مواردی که به محصولات بدون چربی اشاره می شود، بسیار مراقب باشید، مانند پنیر، نان، ماست و غیره. این محصولات ممکن است حاوی مقدار کم چربی باشند، اما معمولا با قند اضافی و کربوهیدرات های خالی بسته بندی می شوند.

برخی از وعده های غذای منجمد در واقع خیلی بد نیستند، تا زمانی که مطمئن شوید همه برچسب ها را به دقت بخوانید و لیست محتوا و مواد را بررسی کنید.

اجتناب از غذاهای فرآوری شده.

آماده باشید که رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

کاهش سایز کمر به کاهش وزن نیاز دارد که نمی تواند تنها از طریق ورزش به دست آید. شما همچنین باید به یک رژیم غذایی سالم احتیاج داشته باشید و مصرف کالری خود را کاهش دهید تا نتایج واقعی ببینید. شما باید یک مربی پیدا کنید تا بتواند یک مقدار مناسب مصرف کالری را در روز محاسبه کند. این نیاز به نظم و انضباط دارد.

علاوه بر کاهش مصرف کالری شما، برخی از گزینه های غذایی هوشمند نیز وجود دارد که به طور خاص می تواند دور کمر شما را کاهش دهد.

به عنوان مثال، در یک مطالعه علمی، افرادی که تمام غلات کامل (علاوه بر پنج وعده از میوه ها و سبزیجات، سه وعده لبنیات کم چرب و دو قاشق غذاخوری گوشت، ماهی یا مرغ) خوردند، چربی بیشتری از چربی شکم گروه دیگری که رژیم غذایی مشابه با آنها داشتند، اما با تمام دانه های تصفیه شده آب کردند. به یاد داشته باشید که میوه ها دارای شکر هستند، بنابراین بیش از مصرف روزانه میوه ها مانع پیشرفت شما می شود.

به یاد داشته باشید که برای از دست دادن یک پوند وزن، شما باید ۳۵۰۰ کالری از رژیم غذایی خود را کاهش دهید. متخصصان بهداشت توصیه می کنند که سطح مطلوب از دست دادن وزن سالم یک تا دو پوند در هفته باشد، بنابراین توصیه نمی شود که خود را گرسنه بگذارید یا رژیم های غذایی را به دنبال داشته باشید تا سریع وزن کم کنید. دنبال چیزی باشید که مربی شما می گوید.

بخش ۲ : برنامه ی معمولی ورزش شما

در این قسمت می خواهیم تاثیر ورزش را کاهش سایز کمر بررسی کنیم و ورزش هایی که به شما می کنند تا کمر باریک تری داشته باشید را معرفی میکنیم.

تعهد به یک تمرین معمولی.

نتایج عالی تنها با کار سخت و فداکاری همراه خواهد بود، پس مطمئن شوید که آماده باشید که قبل از شروع تلاش کنید.

در نهایت شما به طور منظم ورزش خواهید کرد بدون آن که احساس خستگی یا بی علاقگی به آن داشته باشید و کمر شما، همراه با سلامت و تناسب کلی شما، از یک معامله بزرگ بهره مند خواهد شد.

نکته: برای غلبه بر خستگی، سعی کنید یک برنامه تمرینی معقول شروع کنید، قبل از اینکه به تدریج خودتان را تا تمرینات شدیدتر خسته کنید.

ضربان قلب خود را بالا ببرید!

همانطور که قبلا ذکر شد، کاهش وزن ضروری است. متاسفانه هیچ راهی برای هدف گیری وزن در یک منطقه خاص از بدن شما نیست، بنابراین کاهش وزن کلی تنها گزینه است. ورزش قلب و عروق بهترین شکل ورزش برای سوزاندن کالری است، بنابراین برای هر نوع کاهش وزن ضروری است.

پرش و دوچرخه سواری، گزینه های بسیار قشنگی هستند که معمولا به عضویت در ورزشگاه نیاز ندارند. ارزان، با این حال بسیار موثر هستند.

شما باید حداقل ۱۵۰ دقیقه متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه شدید تمرین را هر هفته انجام دهید. شما حتی می توانید یک ترکیب از فعالیت متوسط ​​و شدید انجام دهید. برای رسیدن به این هدف، ۳۰ دقیقه تمرین قلبی را چهار تا پنج بار در هفته انجام دهید.

عضلات اصلی؟!

بسیاری از تمرینات تقویتی اصلی تمرکز بر عضلات مورب، که در کنار معده شما اجرا می شود، دارند. اگر چه کار کردن با این عضلات به شما یک شکم صاف می دهد، همچنین عضله را ایجاد می کند، که کمر شما را نسبت به قبل گسترده تر می کند. این قطعا چیزی نیست که شما میخواهید. برای کارکردن باید بر شکافهای شکمی و رکتوس تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که در داخل و خارج نفس بکشید. اگر شما نمی توانید این کار را در یک ریتم انجام دهید، یوگا و یا پیلاتس برای کمک می توانند موثر باشند.

توجه: پیلاتس کارهای زیادی را انجام می دهد که بر شکاف های عرضی متمرکز است و بنابراین می تواند یک روش بسیار موثر باشد.

عضلات اصلی

مطالب مشابه :
ورزش مناسب برای درمان سیاتیک

سینه و شانه خود را بسازید.

شما باید برخی از تمرینات شانه و قفسه سینه را به تمرین معمول خود اضافه کنید تا کمر خود را زیباتر نشان دهید.

برخی از تمرینات خاص عبارتند از:

برای ایجاد یک شیب ، مستقیما در لبه نیمکت یا صندلی بنشینید، پاهایتان را در مقابلتان بسط دهید. لبه نیمکت یا صندلی را به طور مرتب بردارید و به آرامی بدن خود را از روی نیمکت بکشید و خود را به طرف کف بکشید. پشت خود را مستقیما نگه دارید . بدن خود را به موقعیت اصلی برگردانید و این کار را تکرار کنید.

سینه و شانه خود را بسازید.

ورزش دیگری را امتحان کنید.

تمرین های ورزش می توانند تکراری و خسته کننده شوند، و شما کمتر تمایل به پیروی از آنها دارید. به همین دلیل مهم است که چیزی جدید را امتحان کنید.

در اینجا چند پیشنهاد برای تکان دادن رژیم ورزشی شما وجود دارد که همچنین می تواند به کم کردن سایز کمر شما کمک کند:

از یک حلقه هولا استفاده کنید.تنها ۱۰ دقیقه استفاده از این حلقه می تواند تاثیر زیادی روی کمر شما داشته باشد!

به دنبال رقص باشید! آهنگ روشن کنید و به مدت حدود ۲۰-۳۰ دقیقه هر روز برقصید. اطمینان حاصل کنید که تمام بدن خود را در حال حرکت هستند. رقص کالری بسیار زیادی را می سوزاند !

یوگا یا پیلاتس انجام دهید؛ این ها فعالیت هایی عالی برای تمرینات عضلات شکم است .

بخش ۳ : طرز صحیح لباس پوشیدن

در این قسمت می خواهیم تاثیر لباس را بر روی باریک نشان دادن کمر ارزیابی کنیم.

پوشیدن کمربندهای کمرنگ

کمر خود را با پوشیدن کمربندها که در میانه خود تاکید می کند لاغر تر نشان دهید. لباس هایتان را بالا بیندازید، تاپس های بلند و حتی کت های زمستانی نیز به نشان دادن کمر باریک کمک می کند.

مطالب مشابه :
ترفند لاغری با انتخاب لباس مناسب

اجتناب از شلوار جین فاق کوتاه

شلوار جین فاق بلند می تواند هر چربی بیش از حد که در ناحیه کمر قرار دارد را بپوشاند. این نوع شلوار جین با پیراهن می تواند در واقع بسیار شیک باشد.

 اجتناب از شلوار جین کم.

پوشیدن لباس زیر برای شکل دادن به بدن.

انتخاب لباس های پایه درست می تواند سایز دور کمر را کاهش دهد.
استفاده از لباس زیر مناسب میتواند تاثیر زیادی در باریک نشان دادن کمر داشته باشد.

 گودی کمر که به آن لوردز هم می گویند به معنی زیاد شدن انحنای ستون مهره های کمر است.
رفع این بیماری نیز مانند رفع قوز کمر یک مشکل بزرگ برای افرادی است که به زیبایی و تناسب اندام خود اهمیت می دهند.
برای آگاهی از این بیماری بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید:

پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *