با اینجا زنونس همراه باشید با طرز تهیه ۶ مدل غذای رژیمی خوشمزه. امروزه اکثر افراد دنبال رژیم غذایی خوب و مهم تر از آن خوشمزه هستند تا علاوه بر رژیم گرفتن از آن لذت ببرند.

طرز تهیه ۶ مدل غذای رژیمی خوشمزه


کوکوی کدو سبز رژیمی

کوکو-کدو

مواد لازم

۴ عدد متوسط کدو سبز
۱/۲ لیوان آرد
به مقدار لازم نمک
به مقدار لازم فلفل
۱ عدد تخم مرغ
۱ عدد پیاز

طرز تهیه

  • کدوها و پیاز را رنده کنید و درون پارچه ای بریزید و فشار دهید تا آب اضافی مواد گرفته شود.
  • سپس آن ها را به همراه  آرد ، تخم مرغ ، نمک و فلفل  داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید.
  • کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با قاشق روی سینی از مایه کوکو بریزید.
  • سپس درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد.
  • پس از پخت شعله بالای فر را چند دقیقه روشن کنید تا سطح کوکوها نیز طلایی شود.

ماهی سالمون

ماهی-سالمون

مواد لازم

۲ عدد فیله ماهی
به مقدار لازم نمک
به مقدار لازم فلفل
به مقدار لازم زرد چوبه
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه

  • فیله ماهی را خوب بشویید و درون ظرفی مناسب که آن را با روغن زیتون از قبل چرب کرده‌اید، بگذارید.
  • سپس مقداری روغن زیتون روی آن بریزید.
  • ماهی سالمون را با نمک و فلفل و زردچوبه بپوشانید و اندکی صبر کنید.
  • فیله ها را در سینی فر بگذارید وفر را با دمای ۱۴۵ درجه فارنهایت روشن کنید.
  • حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای پخت کامل ماهی کافی است.

اگر فیله‌های ماهی را  در اندازه های کوچک خورد کرده‌اید آن را در طبقه بالای فر وگرنه در طبقه وسط فر قرار دهید.

می توانید از ادویه های دلخواه مانند : پاپریکا، زیره، پودر کاری، پودر چیلی و پودر سیر استفاده کنید.


سینه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

مرغ

مواد لازم

۱ فنجان پیاز خرد شده
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱۴۰ گرم اسفناج
۲ قاشق غذاخوری شوید خرد شده
۴ عدد سینه مرغ
۱/۴ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ قاشق چایخوری فلفل
۵۰ گرم پنیر فتا

طرز تهیه

  • تابه را روی حرارت متوسط گرم کنید و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون درون تابه بریزید.
  • پیاز را اضافه کنید و به مدت ۸ دقیقه تفت دهید.
  • پنیر را به صورت تکه های کوچک مربعی برش بزنید.
  • تابه را از روی حرارت بردارید وشوید، اسفناج و پنیر فتا را اضافه کنید.
  • بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود.
  • سینه های مرغ را از کنار برش افقی دهید وهر کدام را به صورت مساوی با ترکیب اسفناج پر کنید.
  • سینه ها را با خلال دندان ببندید و نمک و فلفل بزنید.
  • تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.
  • ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون به تابه اضافه کنید.
  • مرغ ها را داخل ماهی تابه قرار دهید و تا به مدت ۴ دقیقه بپزید.
  • مرغ ها را برگردانید، درب ماهی تابه را بگذارید.
  • حرارت را تا متوسط پایین بیاورید و تا زمانی که مرغ ها کاملا بپزند روی حرارت نگه دارید.

سالاد سزار

سالاد-سزار

سالاد سزار از جمله غذاهای رژیمی و خوشمزه می باشد و به دلیل محبوبتی که دارد در منوی اکثر رستوران ها وجود دارد. شاید تعجب کنید که چطور این سالاد می تواند جزو غذاهای رژیمی باشد، اما اگر مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید متوجه ارژیمی بودن آن می شوید.

شما می توانید با کلیک بر لینک زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را ببینید

سالاد سزار


پیراشکی رژیمی به شکل خوک

پیراشکی-به-شکل-خوک

 

پیراشکی که در واقع نوعی نان شکم پر است، از جمله غذاهای روسی محبوب در ایران می باشد. خصوصا اگر بتوان آن را به صورت رژیمی درست کرد.

شما می توانید با کلیک بر لینک زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را ببینید

طرز تهیه پیراشکی رژیمی به شکل خوک


خوراک مرغ و کرفس رژیمی

خوراک-مرغ-و-کرفس-رژیمی

مرغ از جمله غذاهایی است که هم سرخ شده و هم بخارپز آن خوشمزه است. بنابراین مناسب ترین گزینه برای غذاهای رژیمی می باشد، خصوصا اگر با کرفس و هویج پخته شود.

شما می توانید با کلیک بر لینک زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را ببینید

خوراک مرغ و کرفس رژیمی


آیا علاقه به عضو شدن در یک گروه تلگرام آشپزی را دارید تا هرگونه سوالی که برای شما پیش می‌آید را در لحظه پاسخ دهند و در یک جو دوستانه و صمیمی به بحث در زمینه آشپزی بپردازید؟

با پیوستن به این گروه شما همواره  یک کتاب کامل آشپزی همراه خود خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک گروه تلگرام آشپزی کلیک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: