injazanoonas | اینجا زنونس

نحوه کاهش ورم بدن در دوران بارداری

نحوه کاهش ورم بدن در دوران بارداری

نحوه کاهش ورم بدن در دوران بارداری

سلام با مطلب نحوه کاهش ورم بدن در دوران بارداری از مجموعه مطالب مادران سایت اینجا زنونس در خدمت شما هستیم.
تغییرات متفاوتی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی برای مادران اتفاق می افتاد . که این تغییرات برای هر فرد متفاوت است .

اما برخی تغییرات و بیماری ها بسیار شایع تر از بقیه بوده و برای اکثر مادران باردار رخ می دهد.

یکی از این تغییرات شایع در دوران بارداری ورم کردن بدن است.

که اگر این ورم با فشار خون بالا همراه شود باید حتما به پزشک مراجعه شود.

برای آگاهی از روش های کاهش ورم بدن با ما همراه باشید.

نحوه کاهش ورم بدن در دوران بارداری

ورم بارداری بیشتر در پاها دیده می شود و علت شایع آن، تجمع مایعات بدن در اندام های تحتانی مثل پا می باشد.

برای اینکه این ورم بیش از حد نشود و باعث آزار مادر نشود بهتر است راه های کاهش آن را یادبگیرید.

روش هایی برای کاهش ورم بدن

۱)روش اول :

  • افزایش مصرف منابع غذایی حاوی پتاسیم می تواند منجر به کاهش ورم دوران حاملگی شود.
  • موز، پرتقال، سیب زمینی، اسفناج و گوجه فرنگی پتاسیم زیادی دارند.
  • این گونه موادغذایی علاوه بر کاهش ورم دوران حاملگی، از گرفتگی عضلات پا و درد ناشی از آن جلوگیری می کنند.

۲)روش دوم

مادران باید توجه داشته باشند که هنگام استراحت باید پاهای خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهند، مثلا روی یک بالش.

۳)روش سوم

  • استراحت کردن در طول دوران بارداری نیز یکی از راه های مقابله با ورم می باشد.
  • به استراحت کردن و خواب کافی در این دوران باید بیشتر از سایر اوقات اهمیت داد.

۴)روش چهارم

از پوشیدن جوراب با کش سفت خودداری کنند، زیرا کش سفت جوراب روی ساق پا خطوطی را ایجاد می کند که درد دارند.

۵)روش پنجم

مادران باردار باید در سه ماهه آخر بارداری، از کفش مناسب دوران بارداری و طبی و راحت استفاده کنند.

مادران باید پوشیدن کفش های پاشنه بلند جددا خودداری نمایند.

۶)روش ششم

در معرض هوای گرم قرار نگیرید.

۷)روش هفتم

برای جلوگیری از ورم دوران حاملگی، مصرف آب را افزایش دهید. آب کافی می تواند نمک و کافئین را جذب و از بدن دفع کند.

۸)روش هشتم

  • ورزش کردن به مادرانی که از ورم حاملگی رنج می برند، توصیه می شود و باید تحت نظر پزشک باشد.
  • معمولا ورزش هایی مثل شنا کردن در آب خنک می تواند به کاهش ورم پا کمک کند.
  • همچنین حمام آب سرد نیز مفید می باشد .

۹)روش نهم

هنگام نشستن پاها را روی هم نیندازید.

۱۰)روش دهم

  • یکی از مهم ترین راهکارها، کاهش مصرف نمک می باشد.
  • یکی دیگر، کاهش مصرف کافئین (مثل قهوه) می باشد.
  • کاهش مصرف غذاهای شور و پر ادویه، نوشابه های گازدار، قهوه، موادغذایی آماده و فست فودها می تواند راه مناسبی برای غلبه بر ورم دوران حاملگی باشد.

۱۱)روش یازدهم

  • از پوشیدن پوشاک تنگ مثل شلوار، بلوز، جوراب و کفش تنگ در دوران حاملگی بپرهیزید.
  • پوشیدن لباس تنگ منجر به افزایش ورم در اندام ها می شود.
  • در دوران حاملگی باید از لباس های نخی و گشاد و راحت استفاده کرد.

۱۲)روش دوازدهم

  • به پهلوی چپ خود بخوابید.
  • این کار سبب بهبود گردش خون در بدن می شود.

اینجازنونس امیدوار است که نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید .ممنون از همزاه شما 🙂


ساحل سعیدی
ساحل سعیدی
فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کامپیوتر-فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، علاقمند به کارهای عملی ،هنری و کامپیوتری، وقت شناس و منظم، توانمند در کارهای گروهی، قدرت یادگیری بالا، دارای سابقه کاری در سئو، تولید محتوا، SMO، Digital Marketing، آشنایی با زبان های برنامه نویسی C++ ،Basic For Android ،Java ، Html ، CSS .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *