injazanoonas | اینجا زنونس

چگونه یک دوره مراقبت از پوست را شروع کنیم ؟

چگونه یک دوره مراقبت از پوست را شروع کنیم ؟

چگونه مراقب پوست خود باشیم؟

مراقبت از پوست فقط شامل شستن و تمیز کردن آن و استفاده از لوسیون نیست و شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم، داشتن خواب و ورزش کافی و مدیریت سطح استرس میباشد.با تعیین نوع پوستتان همچنین می توانید هر گونه درمان های اضافی، مانند استفاده از اسکراب یا ماسک های مرطوب را امتحان کنید. در این مطلب از اینجا زنونس به بررسی عوامل موثر در مراقبت از پوست می پردازیم.

روش ۱ : پوست خود را نرم، پاک و مرطوب نگه دارید.

در این قسمت می خواهیم راه های روزمره مراقبت از پوست را که شامل تمیز کردن و… است را توضیح دهیم.

چهره خود را دو بار در روز بشویید.

چهره خود را دو بار در روز بشویید تا از روغن طبیعی پوست محافظت کنید، چهره را بهبود ببخشید و از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید. شما باید چهره خود را صبح هنگام بیدار شدن و در شب قبل از رفتن به رختخواب بشویید. از آب گرم و تمیزکننده صورت مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید. شما می توانید صورت خود را با دست های تمیز، دستمال یا اسفنج نرم شستشو دهید.
اگر آرایش دارید، به یاد داشته باشید که آن را نیز پاک کنید.

هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از آب سرد استفاده کنید.

آب داغ می تواند آرامش بخش باشد، اما می تواند پوست شما را از روغن های طبیعی پوست عاری سازد . این می تواند منجر به خشک شدن پوست می شود.
اگر پوست شما خشک است، با روغنهای طبیعی مانند بادام، نارگیل یا روغن زیتون ، بدن را مرطوب کنید.

به آرامی پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

این در مورد هم پوست صورت شما و هم بدن شماست. بهتر است پوست خود را کمی مرطوب نگه دارید. به این ترتیب، پوست شما می تواند رطوبت بیش از حد را جذب کند و خود را دوباره هیدراته کند.

در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از لوسیون استفاده کنید.

از مرطوب کننده های صورت و کرم ها بر روی صورت خود، و لوسیون یا کرم بدن بر روی بدن خود استفاده کنید. با توجه به تغییر فصل نوع مرطوب کننده یا لوسیونی را که استفاده می کنید تغییر دهید. در زمستان از سنگین تر و غنی تر استفاده کنید و در تابستان سعی کنید سبک تر باشد.
از یک مرطوب کننده نیز برای محافظت پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کنید.


در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از لوسیون استفاده کنید.

مطالب مشابه :
از بین بردن لکه های صورت


یک بار در هفته پوست خود را تمیز کنید.

این باعث می شود تا سلول های مرده پوست از بین بروند و پوست شما به صورت ابریشمی صاف شود. به یاد داشته باشید، پوست صورت شما خیلی نازک تر از بازوها و پاها است.
اسکراب پوستی را با دقت انتخاب کنید. اگر شما دارای پوست حساس هستید، از پوسته گردو استفاده نکنید.

آرایش کنید، اما مراقب باشید.

از آرایش مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید و قبل از رفتن به خواب برای جلوگیری از چروک شدن پوستتان آن را پاک کنید.
آرایش پودری برای پوست های چرب عالی است، اما آرایش مایع یا کرم برای پوست خشک مناسب تر است.

برچسب های محصول را با دقت بخوانید، مخصوصا اگر پوستتان حساس است.

هر عنصر در محصولات مراقبت از پوست برای پوست مناسب نیست. از محصولات حاوی پارابن، فتالات، پروپیلن گلیکول و لوریل سولفات سدیم اجتناب کنید.
اگر پوست حساس دارید، محصولاتی را که بدون عطر هستند را استفاده کنید.

روش ۲ : خوردن و نوشیدن سالم برای پوست سالم.

در این بخش به تاثیر موادی که مصرف میکنیم روی پوست می پردازیم .بسیاری از مواد با توجه به نوع پوستتان میتوانند مضر یا مفید باشند.

هر روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید (۲۴۰ میلی لیتر).

نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب (۲۴۰ میلی لیتر) باعث میشود پوست شما جوان، روشن و درخشان شود.
مصرف آب زیادی نیز ممکن است به کاهش آکنه کمک کند و پوست شما را روشن تر کند.

مطالب مشابه :
۱۲ درمان خانگی قوی برای آکنه


خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات.

آنها نه تنها برای بدن شما مناسب هستند، بلکه برای پوست شما نیز عالی هستند. آنها پر از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات.

میوه ها و سبزیجاتی که برای پوست مفید هستند عبارتند از:

زردآلو، زغال اخته و فلفل زرد حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به جوان ماندن شما کمک کنند.
آووکادو.
هویج، که به بهبود رنگ پوست کمک می کند.
کدو تنبل و کیوی، که به حفظ نرم، صاف و جوان ماندن پوست کمک میکند.
اسفناج، کلم و دیگر سبزیجات تیره.
گوجه فرنگی، که به محافظت از پوست شما در برابر ضررهای خورشید کمک می کند.

از ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ساردین ها و ماهی های دریایی استفاده کنید.

آنها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می توانند پوست شما را روشن کنند. آنها همچنین می توانند به جلوگیری از پیری و آسیب خورشید و بهبود انعطاف پوست کمک کنند.
گیاه خوارید؟ مشکلی نیست. میتوانید به جای ماهی از گردو استفاده کنید.
ماهی را دوست ندارید؟ گوشت گاو تغذیه شده با چمن را امتحان کنید. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ است که می تواند پوست شما را جوان نگه دارد.

از مصرف چربی جلوگیری نکنید، اما اطمینان حاصل کنید که آنها طبیعی هستند.

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که می تواند باعث شود پوست شما جوان به نظر برسد. شما همچنین می توانید چربی های سالم را در تخم مرغ، آجیل و ماهی های چرب مانند ماهی آزاد پیدا کنید. از نوع بد چربی موجود در غذاهای حاضری و شیرینی اجتناب کنید.

اجتناب از مواد غذایی مضر برای پوست.

این شامل کربوهیدرات های پردازش شده یا تصفیه شده و همچنین چربی های ناسالم است. مصرف بیش از حد بسیاری از این غذاها پوست شما را سریع تر پیر می کند. از مصرف زیاد قندها نیز اجتناب کنید.

روش ۳ : بهبود سبک زندگی شما برای پوست سالم

این بخش شامل عادت های روزانه ای است که باعث میشوند پوست شما تحت تاثیر قرار گرفته و دیرتر چروک یا شکسته شود.

هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

کم یا زیاد خوابیدن میتواند پوست شما را خشن و سفت کند. همچنین می تواند در زیر چشمان شما سایه بیندازد. خوابیدن به اندازه کافی چروک ها و پف زیر چشم را کاهش می دهد. همچنین به شما یک چهره سالم و روشن می دهد.

هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابید.

سطح استرس خود را کاهش دهید.

استرس نه تنها می تواند موجب تخریب ذهن و خواب شما شود، بلکه پوست شما را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. این می تواند منجر به آکنه، شکستگی و سایر مشکلات پوستی شود.

اگر استرس دارید بهتر است برخی از تکنیک های آرامش زیر را امتحان کنید:

پیاده روی در محیط باز. این کار به شما اجازه می دهد هوای تازه نفس بکشید. همچنین ممکن است ذهن شما را آرام کند.
برخی از تمرینات تنفسی را امتحان کنید. این به شما کمک میکند آنچه را که به شما تحمیل می کنند فراموش کنید. یوگا و سایر تمرین ها و ورزش های آرامش بخش را امتحان کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر هفته حداقل چند ساعت ورزش میکنید.

ورزش، جریان خون را به پوست شما افزایش می دهد و اکسیژن و مواد مغذی آن را تامین می کند. اگر شما به اندازه کافی ورزش کنید، عرق کردن به سم زدگی از پوست شما کمک می کند. ورزش همچنین ممکن است به کاهش استرس کمک کند.

همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب با حداقل ۱۵ SPF را انتخاب کنید. شما باید هر روز آن را بزنید، حتی در زمستان (کرم تیره تر و سردتر). بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در معرض خورشید قرار نگیرید.
اگر دوست ندارید کرم های ضد آفتاب را مصرف کنید، از یک مرطوب کننده یا پایه استفاده کنید.

سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی در پوست شما می شود. همچنین باعث کلاژن و الاستین می شود که موجب چروک شدن و تیره شدن پوست می شوند.

مطالب مشابه :
راه های رفع تیرگی پوست

روش ۴ : مراقبت از پوست با محصولات بهداشتی

در این قسمت به تاثیر محصولات بهداشتی روی پوست میپردازیم .

اگر پوست شما دارای آکنه، حساس و یا چرب باشد، از ماسک صورت استفاده کنید.

بلغور جو دوسر تحریک کننده و تسکین دهنده روغن طبیعی پوست است. ۵ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) از گوشت گاو ریز خرد شده را با آب و شیر کافی مخلوط کنید. مخلوط را روی صورتتان بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. با استفاده از آب ماسک را بشویید، سپس با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

اگر پوست پوسیده و خشک دارید یک ماسک ماست را امتحان کنید.

ماست بسیار مرطوب کننده است. اسید لاکتیک در آن می تواند پوست را ملایم کند. مخلوط ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) ماست با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. ماسک را روی چهره خود قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. آن را با استفاده از آب شستشو دهید، سپس با استفاده از یک حوله نرم ، صورت خود را خشک کنید.
همچنین اضافه کردن آب لیمو به مخلوط باعث روشن شدن پوست و کاهش آکنه میشود .

عسل را روی صورت خود قرار دهید .

عسل آبدار، مرطوب کننده، ضد باکتری و ضد میکروب است. اعسل مناسب برای انواع پوست است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که عسل را روی صورت خود بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. عسل را با استفاده از آب شستشو دهید، سپس صورت خود را با یک حوله نرم پاک کنید.

عسل را روی صورت خود قرار دهید .

اسکراب شکر ساده بسازید.

با مقادیر مساوی شکر و روغن شروع کنید. همه چیز را با هم در یک کاسه مخلوط کنید، سپس آن را روی لب ها، چهره یا دست ها و پاها تان ماساژ دهید. از شکر قهوه ای برای یک اسکراب شکننده و شکر سفید برای یک اسکراب معمولی استفاده کنید. شما می توانید از هر نوع روغنی که می خواهید استفاده کنید، اما روغن نارگیل یا روغن زیتون بهتر کار می کند.
نیاز به چیزی قوی تر دارید؟ نمک را امتحان کنید.
نیاز به چیزی نرم تر؟ به جای استفاده از ½ قسمت شکر از یک قسمت روغن استفاده کنید.
برای رطوبت اضافی کمی عسل اضافه کنید.

از روغن های طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

برخی از بهترین روغن ها عبارتند از: روغن ویتامین E، روغن ججوبه، روغن نارگیل . روغن زیتون برای برخی از انواع پوست بسیار مناسب است، اما می تواند در برخی از موارد باعث پوسته پوسته شدن پوست شود. همان طور که از لوسیون استفاده میکنید به راحتی روغن را بر روی پوست خود پس از یک حمام یا دوش بزنید.


پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *