injazanoonas | اینجا زنونس

چگونه زیبا بیدار شویم ؟

چگونه زیبا بیدار شویم ؟

چگونه-زیبا-بیدار-شویم-؟

اکثر مردم با پوست درخشان و موهای زیبا از خواب بیدار نمیشوند، حداقل بدون هیچ تلاشی در شب قبل! با چند راهنمایی مراقبت از پوست مو زیبایی طبیعی خود را نشان دهید. در این مطلب از اینجا زنونس میخوانیم چگونه زیبا بیدار شویم ؟

روش ۱ : مراقبت از پوست

در این  بخش به نکات مهم برای مراقب از پوستتان میپردازیم. با انجام این متد ها هنگام بیدار شدن از خواب پوستی درخشنده تر و زیباتر خواهید داشت.

۱٫ هر شب صورت خود را قبل از خواب پاک کنید.

اگر آرایش دارید، باید  بدانید که هر شب باید صورت خود را بشویید.

اما اگر شما این کار را نکنید، روغن ها و ناخالصی هایی که از هوا  در تمام طول روز روی صورت شما افتاده است باقی میماند.

این می تواند منافذ پوستتان را که منجر به شکستگی و پیری زودرس می شود، مسدود کند.

صورت خود را مرطوب کنید، سپس پاک کننده آرایش خود را بمالید وسپس صورت را کاملا با آب بشویید.


مطالب مشابه : درمان و بستن منافذ باز پوست


۲٫ مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید.

شب زمانی مناسب برای این است که به پوستتان  کرم مرطوب کننده بمالید  . صاف در یک لایه بزنید ، اما آن را مالش ندهید.

در عوض، اجازه دهید به طور طبیعی روی پوست بشیند . این کاربرای به دست آوردن بیشترین مزایا از کرم است.

مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید.

۳٫ قبل از خواب، یک رژلب مرطوب کننده بمالید.

لب های شما باید درست مثل بقیه صورت شما مرطوب شود.

شب بهترین زمان برای این کار است زیرا شما برای چند ساعت استفاده ای از لب هایتان ندارید.

۴٫ هر شب پاها را تمیز کرده و جوراب بپوشید.

پاهای خود را با  لوسیون  بپوشانید اما از چرب کردن میان انگشتانتان جلوگیری کنید.

سپس، یک جفت جوراب  بپوشید تا لوسیون را روی پا های خود نگه دارید.

۵٫ برای جلوگیری از چین و چروک بر روی پشتتان بخوابید.

اگربر روی معده و یا بر کنار خود بخوابید، بالش شما اصطکاک روی صورت شما ایجاد می کند و گرانش پوست شما را به سمت پایین می کشد.

برای جلوگیری از چین و چروک بر روی پشتتان بخوابید.

با گذشت زمان، این می تواند به چروک بر روی صورت شما منجر شود.

علاوه بر این، خوابیدن روی پشت، گردن و ستون فقرات شما را در یک تراز طبیعی قرار می دهد.

۶٫ سه لیتر آب در روز بنوشید.

آب آشامیدنی به حذف ناخالصی های بدن کمک می کند و برای داشتن پوست سالم  ضروری است.

روش ۲ : حفاظت از مو در شب

در شب به دلیل اینکه موها در معرً آلودگی هوا و رطوبت  و باران قرار ندارند زمان مناسبی برای انجام مراقبت های لازم ازآنهاست . با ما باشید تا در این مورد بیشتر بخوانید.


مطالب مشابه : ترمیم موهای آسیب دیده


۱٫ قبل از رختخواب برای تهویه موهایتان یک مرطوب کننده برای مویتان بمالید.

اگر موهای شما خشک است، یک ماسک تهویه را به موهای خود بمالید، در حالی که در خواب هستید سر خود را در یک روسری یا کلاه مخصوص قرار دهید. ماسک را در صبح بشویید.

شما میتوانید به جای ماسک از یک روغن سبک مانند روغن آرگان یا نارگیل استفاده کنید.


مطالب مشابه : ماسک هایی برای رشد مو 


۲٫ اگر موهایتان را در طول خواب میبندید کش سر خود را شل کنید.

موهای شما وقتی به مدت طولانی بسته باشند میتوانند حالت اصلی خود را از دست دهند.

پس اگر موهایتان بلند است و می خواهید که در طول شب بسته باشند از یک کش موی شل استفاده کنید.

۳٫ خوابیدن روی یک بالش مخصوص ساتن یا ابریشمی برای محافظت از موهای شما در هنگام خواب.

کوسن های معمولی پنبه می توانند الیاف موهای شما را بگیرند.

با گذشت زمان، این می تواند رشته های مو را به ضعف و حتی شکستن منجر کند.

روش ۳ : خواب راحت

در این قسمت نکاتی را میخوانید که به خواب راحتتر و آرامش بیشتر در طول شب کمک میکند.

۱٫یک محیط مسالمت آمیز در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

اتاق خواب شما باید سرد، تاریک و آرام باشد تا بتوانید بهترین خواب را برای خودتان  به ارمغان بیاورید.

اتاق خواب خود را مرتب نگه دارید، بنابراین زمانی که در آنجا می روید، احساس راحتی می کنید.

۲٫ رو تختی خود را یک بار در هفته بشویید.

عرق، سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها می توانند در بستر شما میکروب ایجاد کنند.

بنابراین رو تختی خود را حداقل یک بار در هفته، تمیز کنید.

۳٫ اگر می توانید یک برنامه خواب منظم  بچینید.

هر زمان که ممکن است، سعی کنید از خواب بیدار شوید و هر روز در همان زمان از خواب بیدار شوید( ساعت بیدار شدن را ثابت نگه دارید).
هدف حداقل ۷ ساعت خواب در شب است بنابراین سعی کنید در زمانی از شب بخوابید که صبح که بیدار میشوید حداقل ۷ ساعت خوابیده باشید.

۴٫ خاموش کردن گوشی و دیگر وسایل الکترونیکی قبل از خوابیدن.

تلفنها، تلویزیونها و کامپیوترها یک نور آبی را که شبیه نور خورشید است منتشر میکند. این نور می تواند مغز را فریب دهد تا در طول شب آرام  نگیرد و از خواب بیدار شود.


پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *