injazanoonas | اینجا زنونس

اهمیت تغذیه در دوران بارداری

اهمیت تغذیه در دوران بارداری

اهمیت-تغذیه-در-دوران-بارداری

زنان باردار باید به اهمیت تغذیه در دوران بارداری توجه کنند تا بدانند چقدر به تغذیه خود اهمیت داده و با اطلاعات کامل از تغذیه خود استفاده کنند.

با ما در سایت اینجا زنونس در مجموعه مادران همراه باشید.

اهمیت تغذیه خوب در دوران بارداری

  • برای حفظ حاملگی سالم، روزانه حدود ۳۰۰ کالری اضافی مورد نیاز است.
  • این کالری ها باید از یک رژیم غذایی متعادل از پروتئین، میوه ها، سبزیجات و دانه های جامد، با شیرینی ها و چربی ها حداقل نگه داشته شوند.
  • یک رژیم سالم و متعادل در دوران بارداری همچنین می تواند به کاهش برخی علائم حاملگی مانند تهوع و یبوست کمک کند.

***پیشنهاد میکنم مطلب رژیم غذایی مخصوص دوران بارداری را هم از سایت اینجا زنونس مطالعه کنید.***

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی از عوامل کلیدی زندگی به  سبک زندگی سالم در دوران بارداری توصیه می کند:

  • افزایش وزن مناسب
  • خوردن یک رژیم متعادل
  • ورزش منظم
  •  مکمل مناسب
  • به موقع ویتامین و مواد معدنی.

مصرف مایعات

  • مصرف مایع نیز بخش مهمی از تغذیه حاملگی سالم است.
  • زنان می توانند از طریق چند لیوان آب در هر روز، علاوه بر مایعات در آبمیوه ها و سوپ ها، مایعات کافی مصرف کنند.
  • مادر باردار باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا مأموریت خود درباره محدود کردن مصرف کافئین و شیرین کننده های مصنوعی صحبت کند.
  • خوردن همه الکل  ها باید در دوران بارداری اجتناب شود.

چرا اسید فولیک مهم است؟

  • خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده توصیه می کند ، که تمام زنان در سنین باروری هر روز ۴۰۰ میکروگرم (۰٫۴ میلی گرم) اسید فولیک مصرف کنند.
  • اسید فولیک، مواد مغذی موجود در برخی از سبزیجات برگ سبز، بیشتر انواع توت ها، آجیل، لوبیا، میوه های مرکبات، غلات صبحانه غنی شده و برخی از مکمل های ویتامین می تواند به کاهش خطر ابتلا به نقص های مادرزادی مغز و نخاع کمک کند (به نام نقص لوله عصبی) . این می تواند منجر به فلج های مختلف، بی اختیاری و بعضی اوقات معلولیت های فکری شود.
  • اسید فولیک در طول ۲۸ روز اول پس از تخمک، بیشترین سود را در بر دارد. زمانی که بیشتر نقایص لوله عصبی رخ می دهد.
  • متأسفانه بسیاری از زنان متوجه نمی شوند که آنها از۲۸ روز قبل باردار هستند.بنابراین، مصرف اسید فولیک باید قبل از ماندگاری شروع شود . و از طریق بارداری ادامه یابد.
  • تامین کننده مراقبت های بهداشتی یا ماما مقدار مناسب اسید فولیک را برای پاسخگویی به نیازهای فردی خود توصیه می کند.
  • بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و یا ماماها یک مکمل قبل از زایمان و قبل از بارداری، یا به زودی بعد از آن، برای اطمینان از تمام نیازهای تغذیه ای زن، تجویز می کنند. با این حال، یک مکمل پیش از تولد یک رژیم سالم را جایگزین نمی کند.

اسیدفولیک

 

ویتامین های پیش از قاعدگی

  •  گرچه منبع اصلی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری باید از رژیم غذایی شما باشد.
  • ویتامین روزانه  ، روزانه می تواند به پر کردن شکاف های کوچک کمک کند -.
  • فقط در صورتی که به طور غیرمعمول مقدار زیادی مواد مغذی را دریافت نکنید.
  • ویتامین های پیش از قاعدگی باید تا سه ماه قبل از تخمک، در صورت امکان، مصرف شوند.
  • با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید که کدام مکمل بهترین است برای شما.
  • ویتامین پیش از تولد و یا هر مکمل دیگری می تواند رژیم غذایی سالم را فقط در دوران بارداری تکمیل کند.

***پیشنهاد میکنم مطلب  انواع محصولات بهداشتی دوران قاعدگی را از سایت اینجا زنونس  هم مطالعه کنید.***

 

تشکر از همراهی شما با اینجا زنونس .

امیدوارم مطالب مفید واقع شده باشند.


زهرا میرزائی
زهرا میرزائی
دانشجوی رشته ی کامپیوتر دانشگاه تهران سابقه ی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا ... علاقمند به طراحی سایت و گرافیک و کار با نرم افزار های کامپیوتری...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *