injazanoonas | اینجا زنونس

غذاهای مخصوص افطار در ماه رمضان

غذاهای مخصوص افطار در ماه رمضان

غذاهای مخصوص افطار در ماه رمضان

با غذا های مخصوص افطار در ماه رمضان با سایت اینجا زنونس همراه باشید.
به دلیل آنکه افطار پس از ساعت ها گشنگی و تشنگی در طی روز است پس باید برای شروع کردن آن با نوشیدنی یا غذایی باشد که به بدن فشار وارد نکند و بدن صدمه ای نبیند.
با نکاتی برای رعایت کردن و غذاهای مخصوص افطار با ما همراه باشید.

توصیه‌های برای وعده افطار

از نوشیدن آب سرد و انواع آبمیوه و نوشابه های گازدار در عده افطار پرهیز کنید.
خوردن آب و نوشیدنی‌های خیلی سرد و به قولی «تگری» در زمان افطار بسیار مضر و آسیب رساننده به سیستم گوارشی، کبدی و هضمی است.
پس بعد از گذشتن زمان مناسب از غذا خوردن، نوشیدن آبی که خیلی سرد نباشد، آبمیوه و شربتهای سنتی مانند عرق کاسنی، عرق نعنا، عرق بهار نارنج و بیدمشک، شربت تخم شربتی و خاکشیر مفید است.

در وعده افطار سعی کنید آرام غذا خورده و لقمه‌ها را بخوبی بجوید.
از زیاده‌روی و پرخوری در خوردن افطار جدا پرهیز نمایید.

از خوردن غذاهای پر ادویه، شور و سرخ کردنی‌ها پرهیز شود زیرا باعث شدت عطش می‌شوند.

در صورتی که قصد، خوردن شام داشته باشید باید با فاصله زمانی مناسب از خوردن افطاری باشد.
این‌طور نباشد که بلافاصله بعد از خوردن افطار اقدام به خوردن شام شود.

از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحرپرهیز کنید، چرا که مصرف این مواد سبب می شود تا هنگام سحر به دلیل پربودن معده، میل به غذا کاهش پیدا کرده و در نتیجه مواد غذایی لازم به بدنتان نرسد.

شیر و خرما

از دیگر غذاهای مناسب برای افطار در زمانی که میخواهید روزه خود را باز کنید، خوردن یک لیوان شیر همراه با خرما، کشمش و عسل است .
این مواد می‌تواند قندی را که بدن لازم دارد از منابع طبیعی دریافت و جبران کند.
در زمان افطار بیشترین چیزیکه بدن نیاز دارد یک منبع انرژی سهل الوصول به شکل گلوکز است که تمامی سلول ها خصوصا سلول های عصبی به آن نیاز دارند.
خرما، علاوه بر قند طبیعی، سرشار از حیات است . و حاوی مواد مغذی و با ارزشی چون آهن و منیزیم است. همچنین مصرف شیر منبع مناسبی از پروتئین و کلسیم است.

آبمیوه طبیعی و تازه

مصرف مخلوطی از آب و آبمیوه های تازه و طبیعی نیز برای افرادی که به شیر حساسیت دارند انتخاب مناسبی برای لحظه افطار است.
آبمیوه های طبیعی منابع خوبی از قندها هستند . و نیز به تعادل مواد معدنی وجبران آب از دست رفته بدن کمک می کند.

سوپها

یکی از غذاهای مناسب برای افطار انواع سوپ مانند سوپ جو، سوپ شیر و سوپ گندم است.

طرز تهیه ی سوپ شیر را مطالعه کنید.

ترکیبی از سبزیجات، گوشت یا مرغ و غلات موجود در سوپ برای افطار بسیار مناسب است . و مواد ضروری مورد نیاز را به بدن می رساند.

آبجوش و نمک

برای باز کردن افطار توصیه میشود از دو لیوان آب جوش ولرم و یا نمک استفاده شود.
شروع افطار با نمک و آب جوش، بدن را آماده دریافت مواد غذایی دیگر می‌کند.

نان سنگک به همراه پنیر و گردو

انتخاب نان سنگک که از بهترین انواع نان است . به همراه پنیر و گردو و مقداری انگور یکی از بهترین خوراکی ها برای وعده افطار است.
پس از صرف این غذای سبک و مقوی میتوانید به فاصله یک تا دو ساعت بعد از آن شام مورد نظر خود را نوش جان کنید.

حلیم

انواع حلیم نیز یکی از بهترین غذاهای مناسب برای افطار است.
حلیمی که با گوشت بدون چربی تهیه شده باشد . میتواند پروتئین، کربوهیدرات و انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند . و شامل چهار گروه غذای اصلی میگردد.

انواع میوه و سبزی

خوردن انواع سبزیها و میوه‌جات به خصوص کاهو، گلابی ، انگور ، هلو ، هندوانه، گرمک، طالبی و انجیر توصیه میگردد.
میوه‌ها به علت داشتن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل نمک در خون دخالت می کنند.
ضمناً چون حاوی آب فروانی هستند . برای پیشگیری از تشنگی مفید می باشند.
همچنین با مصرف مقدار مناسب میوه و سبز در وعده افطار از بروز یبوست در ایام ماه رمضان پیشگیری میشود. زمان مناسب مصرف میوه پس از شام یاقبل از خواب به عنوان یک میان وعده می باشد.


با راهکار های نگهداری میوه و سبزیجات به مدت طولانی آشنا شوید.

مغزهای گیاهی

مغزهای مختلف مثل پسته، بادام، فندق و نخودچی را همراه کمی شکر آسیاب کرده و در فاصله افطار تا سحر میل کنید .
همچنین میتوانید با مخلوط کردن آنها با شیر و آرد برنج یکی از غذاهای مناسب برای افطار که فوق العاده مقوی و انرژی زا بوده به نام حریره بادام را آماده کرده و نوش جان کنید.




سپاس از همراهی شما با سایت اینجا زنونس!
روزه نماز هایتان قبول درگاه حق.التماس دعا!


زهرا میرزائی
زهرا میرزائی
دانشجوی رشته ی کامپیوتر دانشگاه تهران سابقه ی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا ... علاقمند به طراحی سایت و گرافیک و کار با نرم افزار های کامپیوتری...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *