injazanoonas | اینجا زنونس

مواد غذایی ای که به شما کمک می کنند تا جوان تر به نظر برسید.

مواد غذایی ای که به شما کمک می کنند تا جوان تر به نظر برسید.

مواد-غذایی-ای-که-به-شما-کمک-می-کنند-تا-جوان-تر-به-نظر-برسید.-1

پیری بخشی طبیعی از زندگی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. با این حال، غذاهایی که می خورید می توانند روند پیری شما را به تعویق بیندازند. این مطلب از اینجا زنونس راجع به مواد غذایی ای که به شما کمک می کنند تا جوان تر به نظر برسید. ” است. با ما همراه باشید.

در اینجا ۱۱ غذا وجود دارد که می تواند به شما کمک کند جوان تر به نظر برسید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم ترین چربی های روی زمین است.

تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری های رایج مرتبط با پیری کمک کند.

روغن زیتون فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، به جلوگیری از سندرم متابولیک کمک می کند و ممکن است در مبارزه با سرطان موثر باشد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که اثرات ضد التهابی قوی بر روی پوست دارد و می تواند از آسیب های خورشید محافظت کند .

علاوه بر این، تقریبا ۷۳٪ از روغن زیتون حاوی چربی غیرمستقیم است که با افزایش الاستیسیته و استحکام پوست همراه است..

روغن زیتون

خلاصه:
روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند الاستیک پوست را حفظ کند و آسیب خورشید را کاهش دهد.

 تغذیه برای سلامتی مهم است. رژیم ناسالم می تواند به سوخت و ساز بدن شما آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی مشکل اندام هایی مانند قلب و کبد شما شود. 
اما آنچه که می خورید نیز بر روی یک عضو دیگر یعنی پوست شما تاثیر می گذارد. مطلب زیر راجع به بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست است، پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید. 

چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان های بالا است، که می تواند از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد محافظت کند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایدار هستند که در طول متابولیسم و ​​در برابر فشار ایجاد می شوند.

چای سبز به طور خاص دارای آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول ها است که می تواند با دیابت، مقاومت به انسولین، التهاب و بیماری های قلبی مبارزه کند.

پلی فنول ها همچنین می توانند به محافظت از کلاژن، که پروتئین اصلی پوست شما است، کمک کنند. این ممکن است نشانه هایی از پیری را کاهش دهد و حتی تا حدی روند پیری را معکوس کند.

چای سبز

خلاصه :
چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از کلاژن پوست شما محافظت می کند و ممکن است علائم پیری را کاهش دهد.

ماهی چرب

ماهی چرب یک غذای ضد پیری است.

چربی های امگا ۳ موجود در ماهی چرب در برابر بیماری های قلبی، التهاب و کولیت اولسراتیو مفید هستند.

مطالعات نشان می دهد که آنها همچنین می توانند در برابر التهاب و آسیب هایی که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب رخ می دهند از پوست محافظت کنند.

ماهی قزل آلا، یکی از محبوب ترین انواع ماهی های چرب، دارای یک جزء اضافی است که ممکن است پوست شما را جوان تر کند.

ماهی قزل آلا شامل یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی به نام آساتکسانتین است که مسئول رنگ صورتی ماهی قزل آلا است.

ماهی-چرب

خلاصه :
ماهی های چرب ممکن است از آسیب های پوستی که در پاسخ به التهاب و قرار گرفتن در معرض آفتاب رخ می دهد محافظت کند. آساتکسانتین در ماهی قزل آلا نیز ممکن است باعث افزایش الاستیسیته و هیدراتاسیون پوست شود.

 مراقبت از پوست فقط شامل شستن و تمیز کردن آن و استفاده از لوسیون نیست و شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم، داشتن خواب و ورزش کافی و مدیریت سطح استرس میباشد.
با تعیین نوع پوستتان همچنین می توانید هر گونه درمان های اضافی، مانند استفاده از اسکراب یا ماسک های مرطوب را امتحان کنید.
در مطلب زیر به بررسی عوامل موثر در مراقبت از پوست پرداخته ایم. بهتر است آن را مطالعه کنید.

شکلات تلخ

تحقیقات نشان می دهند که شکلات تلخ ممکن است فشار خون را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را افزایش دهد و عملکرد شریانی و انعطاف پذیری را بهبود بخشد.

شکلات حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاوانول ها است که پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند. با این حال، مقدار فلاونول ها در میان انواع مختلف شکلات متفاوت است.

در مطالعات دیگری که در مقایسه با فلاوآنول بالا و فلاوآنول کم فسفات روی عملکرد پوست، صورت گرفت، افرادی که در گروه های بالا فلاوانول قرار داشتند، جریان خون و هیدراتاسیون پوست شان بهبود یافت.

به یاد داشته باشید که هرچه محتوای کاکائو بالاتر باشد، محتوای فلاوانول بالاتر است. بنابراین مطمئن شوید که شکلات تیره با حداقل ۷۰٪ غلظت را انتخاب کنید.

شکلات تلخ

خلاصه :
شکلات تلخ با محتوای فلاوآنول بالا می تواند از پوست در برابر آسیب های خورشیدی محافظت کند. همچنین ممکن است هیدراتاسیون، ضخامت و صافی پوست را بهبود بخشد.

سبزیجات

سبزیجات بسیار موادی مغذی و کم کالری هستند.

آنها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش خطر بیماری های قلبی، آب مروارید و سرطان کمک می کنند.

بسیاری از سبزیجات نیز در کاروتنوئیدها مانند بتا کاروتن بالا هستند. این می تواند در برابر اشعه خورشید و رادیکال های آزاد محافظت کند، که هر دو می تواند منجر به پیر شدن پوست شوند.

برخی از بهترین منابع بتا کاروتن عبارتند از هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین.

بسیاری از سبزیجات نیز غنی از ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن مهم است و اثرات آنتی اکسیدانی قوی دارد.

در یک مطالعه، زمانی که افراد ۱۸۰ میلی گرم ویتامین C، روزانه به مدت ۴ هفته دریافت کردند، فعالیت آنتی اکسیدانی پوست آن ها ۳۷ درصد افزایش یافت.

سبزیجات با بالاترین مقدار ویتامین C عبارتند از فلفل، گوجه فرنگی و کلم بروکلی.

در تحقیق دیگری، محققان در بیش از ۷۰۰ زن ژاپنی، الاستیسیته و سایر ویژگیهای پوست را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند که کسانی که سبزیجات سبز و زرد تر را خوردند، چین و چروکهای کمتری داشتند.

سبزیجات

خلاصه :
سبزیجات ممکن است از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کنند. این امر عمدتا به دلیل اثرات قوی آنتی اکسیدانی آنها است.

دانه های کتان

دانه های سویا دارای مزایای شگفت انگیزی هستند.

آنها حاوی لیگناها هستند که کلسترول، سطح قند خون و انسولین، خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را کاهش می دهد.

آنها همچنین یک منبع عالی از اسید چرب امگا ۳ به نام ALA هستند که پوست شما را از اشعه خورشید محافظت می کند و ممکن است آسیب پوستی را کاهش دهد.

در مطالعات کنترل شده، زنانی که دانه های کتان یا روغن کتان را به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، هیدراتاسیون و نرمی پوست شان بهبود یافت.

دانه های کتان

خلاصه :
دانه های کتان می توانند پوست را از آسیب های خورشید محافظت کنند و صافی را در میان سایر معیارهای کیفیت پوست افزایش دهند.

انار

انار یکی از بهترین میوه ها است.

ظاهرا فعالیت آنتی اکسیدانی آنها حتی بیشتر از چای سبز است.

انار، در کاهش التهاب، کمک به جلوگیری از آسیب از سطح قند خون بالا و بهبود نتایج در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ، بسیار تاثیر گذار است.

آنها همچنین از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت می کنند.

علاوه بر این، محققان نشان می دهند که قسمت های مختلف انار ممکن است با هم کار کنند تا پوست آسیب دیده را بهبود بخشند و تولید کلاژن را بالا ببرند.

انار

خلاصه :
انارها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت می کنند و ممکن است به بهبود آسیب های پوستی کمک کنند.

آووکادو

آووکادو غنی از چربی، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی است که برای سلامتی ضروری است.

آنها همچنین خوشمزه هستند و بسیار متنوع اند.

علاوه بر این، آووکادو شامل ترکیبات منحصر به فردی به نام الکل های چرب پلی هیدروکسیل شده است.

این ترکیب می تواند با التهاب مبارزه کند، پوست شما را از خورشید محافظت کند و به تعمیر DNA آسیب دیده کمک کند.

آووکادو

خلاصه :
آووکادو باعث جلوگیری از آسیب دیدن پوست در برابر خورشید می شود و همچنین می تواند به محافظت از DNA در سلول های پوست شما کمک کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها دارای لیکوپن بالایی هستند.

لیکوپن نوعی کاروتنوئید است که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته مغزی و سرطان پروستات را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که لیکوپن همچنین ممکن است پوست شما را از اشعه های خفیف خورشید محافظت کند.

در یک مطالعه، زنان که ترکیبی از غذاهایی با لیکوپن بالا و دیگر آنتی اکسیدان های گیاهی را خوردند، پس از ۱۵ هفته کاهش قابل توجهی در میزان چروک پوست داشتند.

ترکیب گوجه فرنگی ها با چربی های سالم مانند روغن زیتون، جذب لیکوپن را در بدن افزایش می دهند.

گوجه فرنگی

خلاصه :
گوجه فرنگی دارای لیکوپن بالایی است، که پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند و ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کند.

ادویه

ادویه ها دارای ترکیبات گیاهی متعددی هستند که ممکن است بر روی سلامتی شما تاثیر بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد برخی از ادویه ها ممکن است حتی به پوست شما کمک کنند جوان تر به نظر برسند.

دارچین با افزایش تولید کلاژن، ممکن است سبب افزایش استحکام پوست و کشش آن شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین، که در فلفل های چیلی یافت می شود، ممکن است برخی از تغییرات مرتبط با سن که در سلول های پوستی است را کاهش دهد.

علاوه بر این، زنجبیل حاوی گینگرول است. این ترکیب دارای اثرات ضد التهابی است که ممکن است به جلوگیری از لکه های سن که به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شود جلوگیری کند.

ادویه

خلاصه :
برخی از ادویه جات حاوی ترکیباتی گیاهی هستند که باعث افزایش تولید کلاژن می شوند، سلول ها را از سطوح قند خون بالا محافظت می کند و به جلوگیری از آسیب آفتاب کمک میکنند.

 اگر حس می‌کنید پوست صورت شما نسبت به سنتان پیرتر است شاید مقصر اصلی خودتان هستید، بنابراین اگر میخواهید از این اتفاق پیشگیری کنید پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید. 

مایع درون استخوانی

مایع درون استخوانی ماده ای است که اخیرا در بین افراد سالم مورد توجه قرار گرفته است.

مایع درون استخوانی دارای کلاژن است که با اثرات مفید بر سلامت عضلات و استخوان تایید شده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کلاژن در کاهش نشانه های پیری موثر است.

هنگامی که استخوان پخته شده، کلاژن به ژلاتین تجزیه می شود، که غنی از اسید آمینه گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین است.

بدن شما می تواند این اسید آمینه را جذب کند و از آنها برای ایجاد کلاژن جدید در پوست شما استفاده کند.

مطالعات زیادی نشان داده است که کلاژن ممکن است باعث افزایش الاستیک، رطوبت و استحکام پوست شود، و همچنین چین و چروک ها را کاهش دهد.

مایع-درون-استخوانی

خلاصه :
محتوای کلاژنی که در مایع درون استخوانی وجود دارد، ممکن است باعث افزایش کشش پوست و کاهش چین و چروک و نشانه های دیگر پیری شود.

نکته ی آخر

متاسفانه هیچ راهی برای عقب بردن زمان وجود ندارد.

با این حال، غذاهای موجود در این لیست می توانند عملکرد پوست شما را بهبود بخشند و به شما کمک کنند جوان تر به نظر برسید.

آنها همچنین به شما کمک خواهند کرد تا سالم تر و جوان تر باقی بمانید.


پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *