رژیم مدیترانه ای، از بهترین رژیم ها و عادات غذایی جهان است. با در اینجا زنونس همراه باشید تا با رژیم مدیترانه ای، رژیم غذایی سالم بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه و ریشه رژیم مدیترانه ای

همانطور که از اسم این رژیم برداشت می شود متعلق به منطقه مدیترانه و کشور های این منطقه می باشد.

این رژیم زمانی معروف شد که در یک تحقیق روی مردم یونان و سایر کشور های مدیترانه ای، میانگین طول عمر آنها به طرز عجیبی بالا بود و دلیل آن، عادت غذایی آن ها معرفی شد که به رژیم مدیترانه ای معروف شد.

این رژیم به عبارتی نوعی عادت غذایی است، نه چیزی که ما به عنوان رژیم غذایی با هدفی خاص(لاغری یا چاقی یا …) می شناسیم.

در ادامه درباره چگونگی این رژیم صحبت می کنیم.

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای چگونه است؟

این رژیم بر پایه یک سری قواعد تغذیه ای ساده و در عین حال مشخص تهیه شده است.

در این رژیم غذایی از همه مواد غذایی به نحوی مناسب استفاده می شود.

بیشترین مواد غذایی که در این رژیم مدیترانه ای استفاده می شوند سبزیجات و میوه جات هستند.

بعد از میوه و سبزیجات، غلات کامل بیشترین سهم را دارد و باید به صورت مرتب استفاده شوند.

مغز ها و روغن های طبیعی، به خصوص روغن زیتون که سرشار از امگا ۳ می باشد نیز از اجزای اصلی این رژیم هستند.

گوشت بخش کوچکی از این رژیم است. یعنی باید در هر ماه نهایتا ۲ الی ۳ بار استفاده کرد.

کمترین بخش هرم غذایی این رژیم مربوط به لبنیات به خصوص پنیر و ماست است.

چینش و هرم غذایی

در مقالات بعدی نکات بیشتری از این رژیم مدیترانه ای، رژیم غذایی سالم را برای شما معرفی میکنیم.

با ما همراه باشید.

آیا علاقه به عضو شدن در یک گروه تلگرام آشپزی را دارید تا هرگونه سوالی که برای شما پیش می‌آید را در لحظه پاسخ دهند و در یک جو دوستانه و صمیمی به بحث در زمینه آشپزی بپردازید؟

با پیوستن به این گروه شما همواره  یک کتاب کامل آشپزی همراه خود خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک گروه تلگرام آشپزی کلیک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: