injazanoonas | اینجا زنونس

راه های پیشگیری از ترک های بارداری

راه های پیشگیری از ترک های بارداری

راه های پیشگیری از ترک های بارداری

ترک های بارداری برای زنان جلوه ی خوبی ندارد بنابراین اینجا زنونس در این پست در مجموعه مادران راه های پیشگیری از ترک های بارداری را معرفی میکند تا از دغدغه های زنان باردار کم کند.با ما همراه باشید.
اما اگر زایمان کرده اید  میتوانید مطلب رفع ترک شکم بعد از بارداری را مطالعه کنید!

 

ترک های بارداری :

  • یکی از ترس های ناشی از حاملگی ، ترک هایی است که در دوران بارداری به چشم می خورد.
  • متاسفانه، بین ۷۵ تا ۹۰ درصد زنان در طول دوران بارداری علائم کشش را افزایش می دهند.
  • نشانه ها به طور معمول به صورت نوارهای خط موازی روی پوست ظاهر می شوند که رنگ و بافت کاملا متفاوتی نسبت به پوست معمولی دارند.
  • رنگ ممکن است از بنفش تا صورتی روشن ، خاکستری روشن باشد.
  • گاهی اوقات علائم کشش ممکن است احساس خارش ایجاد کنند.

نشانه های  ترک های بارداری :

  • میزان کشش در دوران بارداری و بعد از بارداری به دلیل تغییر شدید وزن و پوست اطراف شکم به دلیل رشد نوزاد است.
  • عامل تشکیل دهنده، تغییرات هورمونی بدن در طول دوران بارداری است.
  • علائم ناخوشایند به طور معمول روی شکم ، سینه، ران و باسن وجود دارند ، به ویژه در طی دومین و سومین دوره.
  • در حالی که بدون شک ارزش داشتن یک نوزاد را دارد، در صورتی که زودتر عمل کنید ، می توانید نشانه های کشش را در دوران بارداری کاهش دهید.
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید پوستتان حداکثر الاستیسیته را در دوران بارداری حفظ می کند، بنابراین می تواند استرس ناشی از کشش را کنترل کند.
  • که با چند نکته کلیدی به دست می آید.

راه های مرطوب ماندن پوست :

  • باردارباشید یا نه، نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز برای داشتن پوست سالم مهم است.
  • آب به سم زدایی بدن کمک می کند و پوست را چاق می کند.
  • این به حفظ قابلیت کشش پوست کمک می کند.
  • بنا به گفته موسسه پزشکی، توصیه کنونی برای مصرف مایعات روزانه زنان ۷۲ اونس است.
  • بنابراین، روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.
  • نیازی نیست که در یک زمان مقدار زیادی آب بنوشید به جای آن، کم کم آب در طول روز بنوشید.
  • در همان زمان، میوه ها و سبزیجات را با مقدار زیاد آب بخورید تا به بدن کمک کند.
  • برای مثال، سالاد با خیار، فلفل دلمه ای و کرفس بخورید.
  • میوه ها و سبزیجات تازه برای نوزادتان سالم هستند.
  • این راه و روش های به نظر ساده اصلی ترین و مهم ترین توصیه های متخصصان برای جلوگیری از ترک بارداری است که نتیجه بخش بودن آن سالهاست ثابت شده است.
میتوانید با لوازم آرایش مخصوص دوران بارداری هم آشنا شوید!

راه های مرطوب کردن پوست :

  • باید از مرطوب کننده برای مرطوب کردن پوست ناحیه شکم و نیز مناطق دیگر زمانی که علائم کشش را مشاهده می کنید استفاده کنید.
  •  روغن نارگیل، کره کاکائو، روغن بادام، کره و روغن شی باتر، روغن گیاهک گندم انتخاب های محبوب و موثری برای حفظ رطوبت پوست در طول دوران بارداری هستند.
  • این روغن ها در خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی غنی هستند و بازسازی بافت های جدید و سلول های پوست سالم را حمایت می کنند.
  • توصیه می شود پوست خود را صبح بعد از استحمام و دوباره شب مرطوب کنید.
  • اگر پوست خارش دارد ، این ناحیه را بیشتر مرطوب کنید.
  • روغن انتخابی را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید سپس با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید تا روغن به عمق پوست نفوذ کند .
  • گزینه دیگر استفاده از ژل آلوئه ورا تازه روی مناطقی است که مستعد ترک خوردگی هستند.

 

ابتدا ورزش در دوران بارداری را مطالعه کنید

ورزش کردن :

  • ورزش کردن به طور منظم در دوران بارداری اهمیت دارد.
  • با بهبود گردش خون به الاستیسیته پوست کمک می کند .
  • ورزش کردن و کشش نیز باعث تعریق می شود در نتیجه سموم را از بدن دفع می کنند.
  • به علاوه ورزش کمک می کند به سرعت وزن کم کنید، که می تواند علائم کشش را بدتر کند.
  • با پزشک در مورد ترکیب تمرین های سبک ، یوگا و یا ورزش های طراحی شده برای زنان باردار در برنامه خود مشورت کنید.
  • اگر بارداری با ریسک بالا دارید، مهم است ابتدا با پزشک صحبت کنید در مورد این که چه نوع ورزشی برای شرایط شما مناسب است.
  • بعد از اینکه نوزاد به دنیا آمد، می توانید از تمرینات استقامت و ورزش کاردیو که به سفت شدن پوست و کاهش ترک بدنی کمک می کند استفاده کنید.

 

ابتدا اهمیت تغذیه در دوران بارداری را مطالعه کنید.

کنترل وزن :

  • راهی دیگر که می توانید از علائم کشیدگی جلوگیری کنید، حفظ وزن سالم با وجود ر شد نوزاد است.
  • در دوران بارداری، به وضوح وزن خود را در مدت زمان نسبتا کوتاهی بالا خواهید برد.
  • طبیعی است که در دوران بارداری حدود ۲۲ تا ۲۸ پوند اضافه وزن داشته باشید.
  • اما باید از افزایش سریع و ناسالم وزن اجتناب کنید . که باعث می شود پوست بیشتر کشیده شود و برجستگی بیشتری نشان دهد.
  • باید کالری بیشتری نسبت به قبل از باردار شدن داشته باشید، اما نه دو برابر بیشتر.
  • هم چنین کالری باید از غذاهای مقوی و نه اسیدهای چرب تامین شود تا افزایش تدریجی داشته باشید.
  • با توصیه پزشک رژیم غذایی سالم و ورزش انجام دهید تا وزنتان را کنترل کنید.

 

 

سپاس از همراهی شما با اینجا زنونس!


زهرا میرزائی
زهرا میرزائی
دانشجوی رشته ی کامپیوتر دانشگاه تهران سابقه ی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا ... علاقمند به طراحی سایت و گرافیک و کار با نرم افزار های کامپیوتری...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *