اینجا زنونس

کاهش وزن به وسیله افزایش متابولیسم


برای رسیدن به کاهش وزن به وسیله افزایش متابولیسم با اینجا زنونس همراه باشید.

برای افزایش متابولیسم راه های آسان و بسیار کاربردی اینجا زنونس میتواند به راحتی شما را به اندام متناسبتان برساند.

عواملی که بر متابولیسم تاثیر می‌گذارند:

افزایش متابولیسمچند عاملی که بر سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد عبارتند از:

  • سن:

متابولیسم با افزایش سن به علت از دست دادن عضلات بدون چربی کند می‌شود.

  •  جنسیت:

زنان به علت ترکیب بدن و وزن‌شان متابولیسم پایین‌تری در مقایسه با مردان دارند.

  • هورمون‌ها:

تغییر در هورمون‌ها باعث افزایش و کاهش فعالیت‌های متابولیک می‌شود.

  •  تغذیه:

چندین ماده‌ی مغذی مسئول افزایش یا کاهش میزان متابولیسم هستند.

  • استرس / احساسات:

استرس و احساسات دیگر نیز ممکن است بر متابولیسم شما تاثیر بگذارند.

 روش هایی که باعث افزایش متابولیسم بدن شما می‌شوند:

  • روزتان را با یک لیوان نوشیدنی منتخب شروع کنید

روزتان را با نوشیدن آب نصف لیمو ترش در یک لیوان آب گرم شروع کنید. این نوشیدنی متابولیسم را افزایش داده و دستگاه گوارش را قبل از این که در طول روز چیز دیگری به آن اضافه شود پاکسازیمی کند.

نوشیدنی خوشمزه

  • آب

یک راه ساده برای افزایش متابولیسم نوشیدن H2O است!   ” بیشتر آمریکایی ها دچار کم آبی هستند. که می تواند به خاطر بیماری، ورزش زیاد یا فقط به اندازه کافی آب ننوشیدن باشد. به سادگی مصرف آبتان را بالا برده و متابولیسم تان را افزایش دهید، به علاوه مصرف آب معده شما را پر کرده و جلوی گرسنگی را می گیرد. ”

 

  • یک رژیم غذایی ضد التهاب را دنبال کنید

یک رژیم غذایی ضد التهاب –که غنی از فیبر غلات کامل، میوه ها و سبزیجات است –بهترین راه برای حرکت جهشی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن تان است. یک وعده غذای ضد التهابی سطح قند خون را ثابت کرده و دو وعده غذای ضد التهابی پشت سر هم، ۴۶ درصد دریافت کالری را کاهش می دهد.

 

  • چای سبز بنوشید

اگر به دنبال مصرف کافئین یا آب رساندن به بدنتان(هیدراته) در طول روز هستید چای سبز بنوشید. کافئین محرکی است که کاتچین catechin موجود در آن (یک نوع فنل و آنتی‌اکسیدان طبیعی)باعث سوزاند چربی می شود.عصاره چای سبز در یک دوره ۲۴ ساعته، ۴ درصد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهدمصرف ۳ تا ۵ فنجان چای سبز در طول روز می تواند ۷۰ درصد کالری اضافه بسوزاند. که چیزی حدود سه و نیم کیلو در سال می شود.

نوشیدنی

  • هرگز صبحانه را ترک نکنید

در حالت ایده آل، در عرض ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن باید یک وعده غذا بخورید. ” این عمل انرژی از دست رفته بدن را دوباره به آن بر می گرداند تا  عملکرد درستی در طول روز داشته باشدزمانی که گرسنه هستید، بدنتان دست از کالری سوزاندن می کشد. و این یعنی متابولیسم بدنتان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کندشما باید به طور مداوم ذخایر بدنتان را جایگزین کنید تا بدن به صورت معمولی به سوخت و ساز خود ادامه دهد. ”

  • خوب بخوابید

خواب یکی دیگر از تقویت کننده های متابولیسم و سوخت و ساز بدن است که نادیده گرفته شده است. ” اگر بدنتان خیلی خسته است، تولید انرژی یا مقابله با بیماری ها و کاهش وزن برایش سخت تر می شود. استراحت کامل شما را قوی نگه داشته و به شما اطمینان می دهد که بدنتان توانایی تولید انرژی و سرعت بخشیدن به کاهش وزن را دارد. ”

  • با استرس خداحافظی کنید

بله ممکن است گفتنش راحت تر از انجامش باشد اما هر زمان که می توانید از استرس دوری کنید. تاثیراتی که روی سلامتی شما می گذارد ارزش عذاب دادن خودتان را ندارد.  ” بالای ۹۰ درصد بیماری ها و مشکلات به استرس مربوط می شوند. منیزیم به عنوان ماده معدنی ضد استرس شناخته می شود. مطالعات بیشماری تاثیرات آن را در کاهش اضطراب و سطح استرس نشان داده اند. ترشح سروتونین که ماده شیمیایی احساس خوب در مغز است، به منیزیم ارتباط دارد. ” ثابت شده است که استرس اساسا عادات غذا خوردن سالم را خنثی می کند.

  •  ادویه تند مصرف کنید

” ادویه زندگیتان را افزایش دهید! اضافه کردن ادویه به رژیم غذایی و خوردن سبزیجات تند مثل فلفل می تواند متابولیسم تان را ۲۰ – ۲۵ درصد افزایش دهد. هالاپینو Jalapeno ، هابانرو habanero ، کاین cayenne و دیگر اشکال فلفل تند به صورت مستقیم متابولیسم و گردش خون را افزایش می دهند. در حقیقت خوردن فلفل تند نه تنها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد بلکه ولع گرسنگی را هم کاهش می دهد.

فلفل

  • بیرون بروید

اکثر آمریکایی ها کمبود ویتامین D دارند که بدن به شدت برای عملکرد صحیح به آن نیازمند است. ( ثابت شده که ویتامین D ضد نفخ است ) بهترین روش برای تولید ویتامین D قرار گرفتن در معرض آفتاب است. فعالیت در فضای بیرون متابولیسم را افزایش می دهد، کالری سوزانده و حالتان را بهتر می کند.”

  • تمرینات کاردیو Cardio خود را تنظیم کنید

هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد، می‌تواند بعنوان کاردیو شناخته شود. تمرینات کاردیو را صبح زود پیش از شروع سایر فعالیت هایتان انجام دهید تا متابولیسم تان را تنظیم کند. بهتر است قبل از صبحانه ورزش کنید حتی اگر پیاده روی با شدت کم روی تردمیل باشد.

کاهش وزن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:


مطالب مشابه :

→ مطلب قبلی

مطلب بعدی ←

2 دیدگاه

  1. باتشکر از راه کارهای بسیار خوبتون
    ممنون
    موفق باشید

پاسخ دهید