injazanoonas | اینجا زنونس

انواع یوگا برای کاهش وزن

انواع یوگا برای کاهش وزن

انواع-یوگا-برای-کاهش-وزن

یوگا می تواند یک ابزار موثر برای کمک به کاهش وزن باشد. در این پست از اینجا زنونس می خواهیم رابطه ی یوگا و کاهش وزن و همچنین انواع یوگا برای کاهش وزن را برای شما شرح دهیم.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یوگا با روش های مختلف برای ایجاد وزنی سالم کار می کند. بیایید نگاهی به برخی از این روشها بندازیم.

در ادامه ی مطلب شما ممکن است دریابید که از طریق تمرین یوگای آرامش بخش میتوانید وزن خود را کاهش دهید.

عضلات صورت از عضلات بقیه بدن متفاوت نیستند. اگر با ماهیچه های زیر گردن ورزش نکنید، آنها ضعیف می شوند .

آرام کردن عضلات صورت با یوگا، از جمله فک، چشم و پیشانی، می تواند باعث جلوگیری از بروز چروکهای ناخوشایندی شود.

بدیهی است که یوگا چین و چروک را به طور کامل از بین نمیبرد اما به کمک آن میتوانید چروک شدن صورتتان را به تعویق بیندازید.ادامه ی این مطلب در لینک زیر:

یوگا و ذهنی آرام

جنبه های ذهنی و معنوی یوگا، برای توسعه ذهن است. این باعث افزایش آگاهی شما در بسیاری از سطوح می شود.

این می تواند شما را بیشتر آگاه کند که چگونه یوگا های مختلف بر ذهن، بدن و روح شما تاثیر می گذارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد افرادی که یوگا کار می کنند ممکن است بهتر بتوانند در مقابل غذاهای ناسالم مقاومت کنند.

آنها همچنین ممکن است با بدن خود سازگاری بیشتری داشته باشند.

یوگا به ویژه برای افرادی که در تلاش اند که وزن خود را از دست دهند، بسیار مفید است.

یوگا و ذهنی آرام

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که تمرین یوگای ذهن آرام دارای مزایای مثبت کوتاه مدتی در مورد خوردن غذا و فعالیت بدنی است.

تاثیر مستقیم بر کاهش وزن وجود ندارد، اما کاهش وزن با دوره های طولانی تر تمرین یوگای ذهن آرام مرتبط است.

به شما توصیه می کنم که تمرین یوگا را با معده پر انجام ندهید، قبل از انجام یوگا، بهتر است که غذای سالم تری بخورید.

یوگا و خواب بهتر

تمرین یوگا می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

بعد از مدتی از انجام یوگا ممکن است متوجه شوید که شما قادر به خوابیدن به شکلی راحت تر و عمیق تر هستید.

در حالت ایده آل، شما باید هر شب شش تا نه ساعت بخوابید.

خواب کافی اغلب با کاهش وزن همراه است.

کمبود خواب اثر منفی بر ترکیب بدن، از جمله میزان چربی است.

یوگای نیدرا (nidra) نوعی از یوگای ذهن آرام است که شما در حالت دراز کش هستید. این تمرین ممکن است به شما کمک کند خواب تان عمیق تر و ذهنتان آرام تر شود.

یوگا و خواب بهتر

یوگای نیدرا ممکن است به شما در پیشبرد اهداف کاهش وزن کمک کند.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۸ نشان داد که کارکنان مراقبت بهداشت در طول هشت هفته انجام یوگای نیدرا سطح آگاهی خود را افزایش دادند.

یوگا و کالری سوختن

در حالی که یوگا به طور سنتی تمرین هوازی در نظر گرفته نمی شود، انواع خاصی از یوگا وجود دارد که فیزیکی تر از انواع دیگر یوگا است.

سبک های فعال و شدید یوگا به شما کمک می کند تا کالری زیادی را بسوزانید.

این یوگا ممکن است حتی به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. یوگای استیشنا و وینیاسا نمونه هایی از انواع یوگای فیزیکی هستند.

یوگا وینیاسا شما را تقریبا به طور مداوم حرکت می دهد، که به شما کمک می کند کالری بسوزانید.

یوگای فیزیکی ممکن است به شما کمک کند که تنش ماهیچه ای و متابولیسم خود را بهبود ببخشید.

در حالی که یوگای استیشنا، یوگای فیزیکی نیست، اما هنوز هم در کاهش وزن موثر است.

یک مطالعه نشان داد که یوگای استیشنا در کمک به کاهش وزن در زنان، از جمله آب کردن چربی شکم موثر است.

یوگا و کالری سوختن

بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که یوگا یک روش امیدوار کننده برای کمک به تغییر رفتار، کاهش وزن با سوزاندن کالری، افزایش آرامش ذهن و کاهش استرس است.

این عوامل می توانند به کاهش مصرف غذا کمک کنند .

برای از دست دادن وزن چه مدت باید یوگا کار کنیم؟

برای کاهش وزن شما باید حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته و حداقل به مدت یک ساعت یوگا کار کنید.

در روزهای دیگر نیز، تمرینات خود را با یک یوگای آرام تر و ملایم تر متعادل کنید.

اگر شما یک مبتدی هستید، به آرامی و به تدریج شروع به تمرین کنید.

این به شما این امکان را می دهد که قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید و از آسیب دیدن جلوگیری کنید.

هر هفته یک روز کامل را برای استراحت کنار بگذارید.

برای از دست دادن وزن چه مدت باید یوگا کار کنیم؟

تمرین یوگای خود را با فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، یا شنا برای اضافه کردن مزایای قلبی عروقی ترکیب کنید.

هر روز خود را بعد از انجام یوگا وزن کنید و تاثیرات یوگا را در طولانی مدت بسنجید.

تفاوت پیلاتس ، ایروبیک و یوگا و خرید تجهیزات مربوط به هرکدام مساله ای است که برای برخی افراد جای سوال دارد . در مقاله ی زیر می خواهیم تفاوت میان این سه رشته ی ورزشی پرطرفدار را بررسی کنیم و جداگانه به هر کدام بپردازیم.

تمرینات یوگا در خانه

در اینجا چند یوگا وجود دارد که شما می توانید در خانه انجام دهید.

پوزیشن صندلی

آموزش توازن، هماهنگی و استقامت.

با پاهای جفت بایستید و دستهایتان را در طرفین رها کنید.

نفس بکشید.

همزمان با بازدم، زانوهایتان را خم کنید و باسن را مثل هنگام نشستن روی صندلی، عقب دهید.

دستهایتان را بالای سرتان بکشید.

عضلات شکم را برای کمک به ستون فقرات، منقبض نمایید.

به پاهایتان فشار بیاورید.

به اندازه ۵ تا ۱۰ تنفس، مکث کنید و سپس، دوباره به آرامی بایستید.

پوزیشن صندلی

پوزیشن خم به جلو نشسته

آرامش ذهن.

صاف بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.

دور پاهایتان، یک نوار یا کمربند بیندازید.

از باسن، و نه از کمر، به جلو خم شوید.

درحالیکه شانه ها را پایین داده اید، سعی کنید که سینه را صاف نگه دارید و به ساقهایتان برسانید.

۵ تا ۱۰ بار نفس بکشید و به آرامی دوباره بنشینید.

پوزیشن خم به جلو نشسته

پوزیشن متفکر

رفع فشار بر ستون فقرات.

چهارزانو، صاف بنشینید.

سر انگشتانتان را کمی پشت بدنتان، زمین بگذارید.

نفس بکشید و ستون مهره هایتان را صاف کنید.

همزمان با بازدم، به آرامی به راست بچرخید و دست چپ را روی زانوی راست بگذارید.

۵ تا ۱۰ بار تنفس کنید.

سپس به وضعیت شروع بازگردید و این بار، به سمت چپ بچرخید.

پوزیشن متفکر

پوزیشن پل شکلی

رفع فشار و تقویت انعطاف.

به پشت بخوابید و زانوهایتان را خم کنید.

کف پاهایتان را به زمین بچسبانید و به اندازه عرض باسن باز کنید.

دستهایتان را در طرفین، به زمین بچسبانید. کف دستها رو به بالا باشند.

نفس بکشید.

همزمان با بازدم، با فشار بر پاشنه ها، باسن و کمرتان را از زمین جدا کنید.

بازوهایتان را به زمین فشار دهید. ۵ تا ۱۰ بار نفس بکشید.

همزمان با پایین آمدن، نفستان را بیرون دهید.

هر بار به اندازه یک مهره، به زمین نزدیک شوید.

پوزیشن پل شکلی

یوگا می‌تواند روح انسان را تقویت کند و آن را به خالق جهان هستی نزدیک تر کند، تا به این صورت انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری به وجود خود و خدای خود داشته باشد.

استفاده از موسیقی در کنار تمرینات یوگا باعث تمرکز بیشتر شخص می شود. برای دانلود و یا گوش دادن به نمونه ای از این موسیقی ها به لینک زیر مراجعه کنید.

و در آخر

اگر شما می خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید، باید به تمرینات خود متعهد باشید.

همانطور که تمرینات خود را عمیق تر و حرفه ای تر می کنید، ممکن است به طور طبیعی به غذاها و روش های زندگی سالم تری روی بیاورید.


پردیس صلواتی
پردیس صلواتی
من پردیس صلواتی دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه تهران هستم. تخصص‌ها و سوابق کاری من در زمینه‌های "تولید محتوا، ترجمه ، عکاسی، طراحی گرافیک، سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و تبیلغات آنلاین" است. من همیشه تلاش می‌کنم تا به مسائل جهان اطرافم خلاقانه نگاه کنم و به دنبال کسب تجربه های جدید و ماجراجویانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *